به گزارش ایرنا شاعرانی از شهرستان های زابل، زاهدان و خاش تازه ترین شعرهای خود را در وصف حضرت امام رضا (ع) در این جشنواره سرودند.
امام جمعه شهرستان خاش در این مراسم با اشاره به اهمیت شعرخوانی برای بیان واقعه ها و رویدادها گفت: هنرمندان و شاعران با آثار زیبا و سروده های خودشان نقش مهمی در حفظ ارزش های ناب اسلامی، دفاع از توحید، معنویت و ترویج معارف دینی بر عهده دارند.
حجت الاسلام غلام رضا دهقان تاکید کرد: شاعران از صدر اسلام تاکنون به زیبایی توانسته اند دین، پیامبر(ص) و بزرگان دینی را به مردم دنیا معرفی کنند.
وی اظهار داشت: شاعران اهل سنت از سال های دور تاکنون توانسته اند عشق و علاقه خود را به اهل بیت (ع) نشان دهند که این موضوع در آثار هنری و شعری آنها نمایان است.
امام جمعه خاش بیان کرد: زیارت مرقد بزرگان دین ریشه در تاریخ اسلام دارد و روایت داریم که پیامبر(ص) پیشگویی زیارت مرقد امام رضا(ع) را کرده اند.
به گزارش ایرنا دکتر عباس باقری و هاشم علی دادی از زابل، دکتر واثق عباسی از زاهدان، نصرالله کرد، زهره شامی، گلناز کیهازهی، اسلم کرد، ناصر ریگی، عبدالغنی ریگی و عبدالرئوف بیابانی از خاش در این جشنواره شعری تازه ترین شعرهایشان را سرودند.
در پایان ضمن اجرای سرود و موسیقی محلی از شاعران برتر با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
خاش از توابع سیستان و بلوچستان در185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
7310**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.