عملیات ساخت خط انتقال آب‌خام از چاه نیمه‌سه به تصفیه‌خانه زهک به‌طول 12 کیلومتر در شمال سیستان و بلوچستان در مراسمی با حضور وزیر نیرو در محل فرمانداری زابل آغاز شد.

به گزارش ایلنا، در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح که علاوه بر نمایندگان شهرهای زاهدان، زابل و زهک و نمایندگان بلوچستان نیز حضور داشتند، وزیر نیرو به‌صورت تلفنی دستور آغاز عملیات اجرایی این خط را صادر کرد.

برای اجرای این طرح از لوله فایبر گلاس هزار و 400 استفاده می‌شود که بعد از بهره‌برداری دبی قابل انتقال آن دو هزار و 436 لیتر بر ثانیه خواهد بود.

برای راه‌اندازی این طرح مهم آب‌رسانی روستایی 239 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده و 254 هزار نفر از روستاییان پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز بعد از اتمام طرح از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند. این طرح با توجه به اهمیت آن تا 6 ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

چاه نیمه‌ها به منابع ذخیره طبیعی آب گفته می‌شود که در گذشته به سه بخش چاه نیمه یک، دو و سه تقسیم بندی شده بودند که با تلاش دولت یازدهم چاه نیمه چهارم نیز ساخته و راه‌اندازی شد.

چاه نیمه‌های یک، دو و سه آب زاهدان و سیستان را تامین می‌کنند و چاه نیمه چهارم با ظرفیت بیش از یک میلیون متر مکعب پشتیبان چاه نیمه‌های دیگر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.