به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان اظهار داشت: در این روزها دنیا شاهد جنایات وقیحی است که از جمله آنها سکوت مدعیان حقوق بشر درمقابل بمباران یمن برای تصرف بندر الحدیده است.
عضو خبرگان رهبری افزود: متجاوزان در این اندیشه اند که با تصرف بندر تجاری الحدیده یمن می توانند زندگی مردم این کشور را ساقط کنند اما مقاومت جانانه مردم تاکنون دشمن را ناامید کرده است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان با اشاره به اتفاقات اخیر در استان بیان کرد: این حوادث در بسترهای قومی و گاه مذهبی و اجتماعی بشدت التهاب بوجود می آورد مانند حرفهایی که یک استاد دانشگاه بر زبان آورد که می توانست به یک فاجعه عمومی تبدیل شود یا درگیری میان دو دانشجوی شیعه و سنی که از شوخی شروع شد و ممکن بود به یک بحران اجتماعی تبدیل شود و درگیری در مرزها که با صبوری و شکیبایی مرزبانان موجب شد مراودات میان 2 کشور حفظ شود.
امام جمعه زاهدان افزود: ماجرایی که در ایرانشهر بوجود آمد و فردی ناپخته این مساله را بدون مشورت با مسولان در نماز عید مطرح کرد و موجب التهاب در جامعه شد از دیگر اتفاقات و حوادث استان بود.
آیت الله سلیمانی اضافه کرد: در اتفاق اخیر ایرانشهر تنها سه نفر شاکی وجود دارد و تاکنون 2 نفر متهم هم دستگیر شده اند و پیگیری برای دستگیری بقیه همدستان دخیل در این واقعه ادامه دارد.
عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: نشر این خبر برای نظام اسلامی هزینه ساز و با احساسات مردم بازی شد مردم عزیز ما بدانند مسئولان، فرزندان گمنام امام زمان (عج) و عزیزان سپاه و اطلاعات سپاه این حادثه را با حساسیت پیگیری می کنند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: دشمن بدنبال سوء استفاده است که ما باید با هوشیاری از آن جلوگیری کنیم.
امام جمعه زاهدان اضافه کرد: امروز دشمن برای شکستن وحدت ملی ما تلاش کرده و در این زمینه از اتفاقات کوچک و در مواردی بدون غرض، استفاده کلان می کند.
آیت الله سلیمانی با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و آبهای زیرزمینی گفت: دومین بحران بزرگ دنیا کم آبی و مهمترین بحرانی است که شرایط زیست محیطی انسانی و حیوانی را تهدید می کند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: ایران از جمله کشورهایی است که در کمربند خشک بیابانی قرار دارد و با مشکلات جدی تری روبرو است و اگر مصرف بهینه پیش بینی نشود این بحران بسیار جدی خواهد بود.
به گزارش ایرنا دادستان عمومی و انقلاب زاهدان نیز در میان دو نماز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه شهدای هفت تیر و تبریک هفته قوه قضاییه اظهار داشت: به گفته امام امت هیچ کس از تضعیف قوه قضاییه سود نمی برد الی دشمنان، همچنین فرمودند هرجا که قوه قضاییه در اجرای احکام اسلامی و قوانین پافشاری کرد دشمن همانجا تلاش خود را آغاز و متمرکز می کند.
حجت الاسلام علی موحدی راد افزود: استان سیستان و بلوچستان در زمینه پرونده های وارده به محاکم قضایی و جرم و جنایت، آمار طلاق و آمار زندانیان نسبت به کل کشور در پایین ترین رده ها قرار دارد.
وی با اشاره به امنیت حاکم بر استان گفت: آمار سفرهای نوروزی و تابستانی به سیستان و بلوچستان نسبت به سنوات قبل بسیار افزایش داشته که این نشان دهنده امنیت بسیار خوب در استان است و مسافران بدون هیچ مشکلی به این استان سفر می کنند و به شهر خود باز می گردند.
حجت الاسلام موحدی راد درباره اتفاقات اخیر ایرانشهر اظهار داشت: نشر اکاذیب جرم است و کسی که دروغی را منتشر کند مجرم است.
وی افزود: نشر اکاذیب چه از طریق رسانه چه از طریق مطبوعات و چه از طریق تریبون هایی که در اختیار افراد قرار دارد جرم است و قانون برای آن مجازات تعیین کرده است زیرا موجب تشویش اذهان عمومی می شود و آرامش مردم را از بین می برد.
وی گفت: درموضوع ایرانشهر دستگاه قضایی قبل از طرح این مساله در جامعه ورود و متهم را نیز دستگیر کرده بود اما مطرح کردن مطالب دروغ در نماز عید به جای شادی و خوشحالی موجب آزردگی مردم شد.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان تصریح کرد: در پرونده ایرانشهر سه نفر شاکی وجود دارد که تنها یک نفر از سوی پزشکی قانونی تایید شده است و در این رابطه 2 متهم دستگیر شده و 2 متهم دیگر تحت تعقیب هستند.
وی افزود: دشمن بدنبال برهم زدن نظم کشور است و شبکه های خارجی با مطرح کردن مسائل کشور و به اصطلاح دلسوزی برای مردم درصدد از بین بردن وحدت هستند.
حجت الاسلام موحدی راد اظهار داشت: حکم اعدام در ملاء عام در یکی از کوچه های ایرانشهر صادر شده و بعد از تایید قوه قضاییه اجرا خواهد شد که در پی آن همان شبکه های خارجی که مدعی دلسوزی برای مردم هستند با اجرای حکم باز دم از حقوق بشر خواهند زد بنابراین مردم باید هوشیار باشند و فریب تبلیغات دشمن را نخورند.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: خانمی که در فضای مجازی 46 هزار فالوور دارد و با هدف اعتراض به حادثه ایرانشهر مردم را تشویق به تجمع در مقابل دادگستری زاهدان کرده بود،در یکی از قهوه خانه ها هنگامی که با چند نفر دیگر در حال قلیان کشیدن بود دستگیر شد.
8006**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.