به گزارش ایرنا دکتر محمد هاشمی شهری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران شرکت کننده در تور رسانه ای بازدید از بیمارستان های خاتم الانبیا(ص) و علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان اظهار داشت: با توجه به اولویت اجرای برنامه های زیرساختی برای حمایت از بیماران، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از فعالیت حرفه ای و تخصصی شرکت های تجهیزات پزشکی برای راه اندازی دستگاههایی مانند دیالیز حمایت می کند.
وی تصریح کرد: موافقت وزیر بهداشت با استمرار اجرای طرح های توسعه بهداشت و درمان در استان های سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان، فاصله بخش سلامت در این مناطق را با متوسط کشوری به حداقل ممکن می رساند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: علاوه بر طرح های بزرگی که در دست اجرا داریم بزودی عملیات ساخت سه بیمارستان دیگر در سیستان و بلوچستان آغاز می شود.
شهری با اشاره به موفقیت های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حوزه خدمات دهی به بیماران افزود: روزانه بیش از 300 بیمار ارجاعی در مراحل مختلف بیماری در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان بستری می شوند.
وی افزود: متوسط مرگ در این بیمارستان همانند استانداردهای جهانی و کمتر از 2 درصد است.
وی اظهار داشت: تا کنون افزون بر 470 بیمار سرطانی در سیستان و بلوچستان خدمات اشعه درمانی (پرتو درمانی) را دریافت کرده و از مراجعه به سایر نقاط کشور بی نیاز شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: ضریب اشغال تخت در بخش دیالیز بیمارستان خاتم الانبیا(ص) حدود 200 درصد است.
وی تاکید کرد: بخش آی سی یو جدید بیمارستان خاتم الانبیا(ص) زاهدان به دلیل کیفیت هتلینگ و وجود تجهیزات فنی پیشرفته مانند پنل های سقفی در کشور کم نظیر است‌.
به گزارش ایرنا اصحاب رسانه و خبرنگاران سیستان و بلوچستان نیز در این برنامه ها برای ترویج فرهنگ اهدا عضو اعلام آمادگی کردند.
سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
3042**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.