به گزارش ایرنا، گرچه امام خمینی (ره) از میان ما رفتند اما انقلابی شکوهمند و نهضت پر ارزشی برای ایران و جهانیان بجا گذاشتند که امروزه پرچمدار آزادی و استقلال است و الگویی بسیار ارزشمند برای ملت های دربند و ایستادگی در مقابل بت های زمانه است.
احیاء اسلام ناب محمدی (ص)، وحدت، دغدغه محرومان و مستضعفان و آزادی ملت ها به ویژه مسلمانان جهان از زیر یوغ چپاولگران استکباری و صهیونیستی از اهداف و آرمان های ناب و عالی رهبر کبیر انقلاب بود که اینک خلف صالح آن رهبر فرزانه، حضرت آیت الله خامنه ای ادامه دهنده این مسیر و پرچمدار عزت و عزتمداری است.
به گفته یکی از اندیشمندان اسلامی، در اندیشۀ امام خمینی(ره) مفهوم جامعه عام فراگیرتر از اجتماع مسلمانان است و تمامی جوامع انسانی را شامل می شود با وجود این و از دیدگاه ایشان به عنوان یک متفکر و مصلح دینی و اجتماعی، الگوی مطلوب و مدینه فاضله، همانا جامعه اسلامی است. گستره جامعه اسلامی دربرگیرنده همۀ کسانی است که معتقدند اسلام به عنوان کاملترین دین الهی بر آخرین فرستاده خدا حضرت محمد (ص) نازل شده و حاوی اصولی است که موجبات هدایت و سعادت دنیا و آخرت مؤمنان را فراهم می کند.
دکتر ابراهیم بای سلامی افزوده است: در این تعریف اساسی، جامعه نوعی اعتقاد و آرمان مشترک است که مخاطبان اصلی در قالب هر گروه، قوم، نژاد و فرقه ای آن را در می یابند و نسبت به آن احساس تعلق می کنند.
در اندیشه امام خمینی(س) وحدت اسلامی شامل نوعی وفاق شناختی و ارزشی است که منشأ الهی و معنوی دارد و در کتاب و سنت نمونه های هنجاری و رفتاری آن در بعد نظری و عملی تدوین شده است. چنین وحدتی ناشی از انرژی عاطفی، همت و اعتماد متقابل افراد و گروههاست که مقصد شریعت، موجب قدرت، عامل اصلاح و پیشرفت و مانع فساد جامعه است.
نام امام خمینی در اذهان جهانیان به عنوان بت شکن تاریخ ثبت شده است و آن پیرفرزانه و رهبر مقتدر هدیه ای از نوع آزادی به مردم بخشیدند.

**ارمغان امام خمینی (ره) «نظام مردم سالاری دینی» است
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در رابطه با اهمیت انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی (ره) گفت: این نظام دو پایه دارد که یکی مردمی و دیگری دینی بودن آن است.
آیت الله عباسعلی سلیمانی افزود: قرار گرفتن دو مولفه مردم و دین کنار یکدیگر سبب ایجاد پدیده ای قدرتمند و بی نظیر می شود.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان تصریح کرد: برخی حکومت های دنیا دیکتاتور و فرد محور هستند و برخی دیگر نیز رویکردی مردم محور بدون در نظر گرفتن دین دارند اما نظام جمهوری اسلامی ایران مردم سالاری دینی است.
عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مخالفت جهان استکبار و کارشکنی آنها علیه ایران اسلامی و نیز استفاده از اهرم تحریم تنها به دلیل حاکمیت نظام مردم سالاری دینی در این کشور است.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: بزرگترین افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران این است که توانسته در دوران وحشی گری و زور مداری اقتدار خود را حفظ کند.
آیت الله سلیمانی با اشاره به ظرفیت های درونی کشور گفت: ایران اسلامی ظرفیت های درونی بسیاری دارد که باید از آنها استفاده شود.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: ظرفیت های درونی کشور در گذشته تنها با استفاده از متخصصان خارجی بهره برداری می شد در صورتی که بعد از انقلاب اسلامی و پیشرفت های علمی کشور هم اینک تمام ظرفیت های کشور به دست متخصصان داخلی به شکوفایی می رسد.
نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: خودکفایی کنونی کشور یک سند افتخار بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی است.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: هم اینک ایران اسلامی به برکت این انقلاب در زمینه های مختلف پزشکی، فناوری های نانو، صنعت، کشاورزی و سایر بخش ها به خود کفایی رسیده که این امر سبب استقلال کشور در جهان شده است.

**امام خمینی (ره) حقیقت فراموش نشدنی
امام جمعه ایرانشهر در مراسم بیست ونهمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مسجد آل رسول این شهرستان که امروز /یکشنبه/ با حضور علمای شیعه وسنی، معتمدان، ریش سفیدان وخانواده معظم شهدا وبازاریان برگزار شد گفت: امام خمینی حقیقتی فراموش نشدنی است که هر ساله در آستانه سالگرد ارتحال ایشان، ایران اسلامی غرق در سوگ و عزا می شود. 
حجت‌الاسلام سید شجاع الدین ابطحی افزود: امروز اسلام به واسطه نهضت امام حسین(ع) زنده است و نهضت امام راحل(ره) نیز ادامه دهنده همین مسیر است.
وی با بیان اینکه امروز دشمن برای مقابله با نظام اسلامی در پی شکستن ولایت محوری و تضعیف جایگاه ولایت فقیه در جامعه است، افزود: پیروی از ولایت فقیه تنها راه تداوم آرمان های امام خمینی (ره) و حرکت در مسیر ارزش های انقلاب اسلامی است..
وی با اشاره به اینکه تفکرات، رفتار، اندیشه ها و مبارزات امام خمینی(ره) الگوی مناسبی برای ملت ایران و جهان اسلام است اظهار داشت: با برگزاری هرچه باشکوه تر چنین آیین هایی این الگو باید به نسل‌ های آینده معرفی شود.

** استکبار ستیزی و سازش ناپذیری دو مولفه مهم مکتب امام راحل
امام جمعه موقت زاهدان نیز در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحام امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد در زاهدان گفت: دفاع از مظلوم و ایستادگی در مقابل ظلم از صفات بارز امام علی (ع) است که باید این مهم را سر لوحه کار خود قرار دهیم.
حجت الاسلام احمد راهداری افزود: اندیشه والای استقلال و خود باوری حضرت امام (ره) روح اعتماد را در کالبد و جان ملت دمید و با جاری و ساری کردن شعار نه شرقی و نه غربی در جامعه، ایران اسلامی را در جهان سرافراز و سربلند کرد.
وی ادامه داد: دفاع جانانه و مقتدرانه در هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و رسیدن به قدرت نظامی برتر در منطقه و جهان گوشه ای از خود باوری فرزندان غیور این مملکت اسلامی است که توانسته اند با پیروی از بنیانگذار انقلاب اسلامی این گونه در جهان بدرخشند و در مقابل زیاده گوئی های استکبار جهانی ایستادگی کنند و یاور مظلومان و مردم بی دفاع در منطقه باشند.
امام جمعه موقت زاهدان خاطر نشان کرد: افشاگری امام راحل قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رژیم منفور پهلوی را رسوا کرد.
نظام مقدس جمهوری اسلامی که به رهبری بزرگ مرد تاریخ معاصر؛ حضرت امام خمینی (ره) و با حضور پرشور و پشتیبانی قاطع آحاد مردم، در کشور ایران استقرار یافته و برای رسیدن به خودکفایی و اقتدار اسلامی هزینه ها و تاوان زیادی پرداخت کرده است، الگوی شایسته ای برای مظلومان، مستضعفان و آزادیخواهان جهان شده است.
رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای در توصیف نقش متمایز و بارز امام خمینی (ره) در رهبری انقلاب اسلامی بیان کردند: بی گمان بی نام خمینی انقلاب اسلامی ایران در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست.
این تعبیر بی ‌گمان گویاترین تعبیر از پیوند عنصر رهبری با انقلابی است که به گفته بسیاری از تحلیلگران سیاسی دنیا ماهیت، ویژگی ها و عملکرد آن با هیچ کدام از نمونه های مشابه آن در تاریخ تمدن بشری قابل مقایسه نیست.
7311 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.