معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان گفت: 5 محله سبز در سال جاری در زاهدان ایجاد می شود.

محمد امیر براهویی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در راستای توسعه فضای سبز زاهدان ، 5 محله سبز از طریق شهرداری زاهدان و با مشارکت مردم، در سطح شهر ایجاد می شود.

وی افزود: این مشارکت به صورت سازمان یافته است که با همکاری شورایاران، متنفذین، سمن‌ها و .. درخت و نهال در اختیار شهروندان قرارداده می شود و نحوه کاشت و نگهداری آن توسط سازمان‌های مردم نهاد به مردم آموزش داده خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان عنوان کرد: کسانی که درختان و فضای سبز  را در قالب باغچه در جلو  درب منزل خود  نگهداری کنند از تخفیفات عوارض شهرداری بهره مند خواهند شد.

وی افزود: سرانه فضای سبز زاهدان به ازای هر نفر حدود یک متر است و این فضای سبز از لحاظ استانداردها مطلوب نیست باید برنامه ریزی شود.

براهویی عنوان کرد: در زمینه توسعه فضای سبز زاهدان برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: دو مشکل اساسی بر سر راه توسعه فضای سبز زاهدان قرار دارد که یکی از آن ها تامین آب و دیگری تامین نیرو برای نگهداری فضای سبز است.

وی با اشاره به اینکه در برخی از مناطق شهری زاهدان با کمبود نیروی نگهداری از فضای سبز مواجهیم، اذعان داشت: مصوب شده آبیاری و نگهداری بخشی از فضای سبز به بخش خصوصی واگذار شود.

وی خاطر نشان کرد: به منظور جلوگیری از هدررفت آب در زمان آبیاری فضای سبز، یک نفر به عنوان مدیر منابع آبی تعیین شده است.

براهویی اظهار داشت : طرح مطالعاتی استفاده بهینه از آب تصفیه خانه فاضلاب شهری در حال انجام است و در 6 ماهه اول سالجاری اجرایی می شود.

وی در پایان گفت: آبیاری فضای سبز خیابان‌های کشاورز، بلوار بلوچستان ، خیابان میرحسینی ،خیابان رسالت، خیابان طباطبایی تا ورودی شهر زاهدان به منظور ایجاد تحول در فضای سبز شهری را خواهیم داشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.