نادر میرشکار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کشف یک درصد از مجموع یک میلیارد و 100 میلیون تن ذخیره کلی کشف شده مواد معدنی سیستان و بلوچستان مربوط به سال گذشته است.
وی افزود: از مجموع یک میلیارد و 100 میلیون تن ذخایر معدنی کشف شده استان بیش از 683 میلیون تن آن دارای پروانه بهره برداری و 410 میلیون تن نیز آماده واگذاری به سرمایه گذاران برای بهره برداری است.
وی بیان کرد: شن و ماسه، خاک رس، آهک و مارن، لوماشل، گچ خاکی، گرانیت، مرمر، آنتیموان، کرومیت، منگنز، مس، آهن، گارنت، سیلیس و سنگ چینی مهمترین مواد معدنی سیستان و بلوچستان بحساب می آیند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: از کل میزان ذخایر کشف شده مواد معدنی سال گذشته استان 39 درصد مواد معدنی فلزی، 11.5 درصد مواد معدنی غیر فلزی، 25 درصد سنگ های تزئینی و نما و 24.5 درصد مصالح ساختمانی است.
به گزارش ایرنا قرار گرفتن سیستان و بلوچستان در کمربند فلزایی و معدنی جهان که از یوگسلاوی تا پاکستان ادامه دارد و در این راستا وجود معادن نسبتا غنی گشوده و ناگشوده فلزی و سهم بالای استان در برخورداری از این معادن با ذخایرمعدنی نظیر کرومیت، مس، منگنز، سرب و روی ، قلع، تنگستن، آنتی موان، طلا و کانسارهای غیرفلزی نظیر تالک، منیزیت، گل سفید، سیلیس، فلدسپات، کائولن و سنگهای ساختمانی بویژه گرانیت و همچنین پتانسیلهای معدنی حوزه تفتان و امکان استقرار کارخانجات چینی و کاشی و سرامیک در محدوده تفتان بخشی از قابلیت ها و توانمندیهای این استان است.
7316**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.