به گزارش ایرنا استمرار خشکسالی های طولانی مدت و کاهش ذخیره منابع آبی و در نهایت خشک شدن آنها سبب رنجوری ساکنان روستایی و عشایری و نابود شدن زندگی و فعالیت های کشاورزی و دامداری در این شهرستان مرزی شده که برای جبران آن حمایت های ویژه دولت لازم است.
محمد قلندرزهی از ساکنان شهرستان خاش گفت: بی آبی و خشکسالی های مداوم در کنار کاهش شدید بارشها طبیعت خاش را با فقر و بحران بی آبی مواجه ساخته است.
وی افزود: سرمایه های مردم در بخش کشاورزی و دامی در کنار درآمدهای ناکافی و نبود حمایتهای شغلی نابود شده که به جرات می توان گفت زندگی ها بسیار سختی را سپری می کنند و اگر مورد حمایت قرار نگیرند روز بروز بر سختی و مشقت آنان افزوده می شود.
مراد خاشی هم بیان کرد: در سالهای اخیر به دلیل وجود خشکسالی های پی در پی زندگی مردم با تعدادی اندک دام سبک و مرغ و غیره در روستاها بسیار سخت شده و مردم برای تامین مخارج و نیازهای خود مجبور به فروش زمین های کشاورزی و دام و طیور شده اند و روستاها خالی از سکنه می شوند.
وی اظهار داشت: دولت برای حل مشکلات مردم تلاش می کند ولی حجم خسارتهای وارده به روستاییان و عشایر فراوان است.
بخشدار مرکزی شهرستان خاش گفت: سرمایه گذاری ها و نگاه دولت هم اینک باید به مناطق واقعا محروم از خدمات باشد، زیرا این مردم سالهاست از چشم مسئولان پنهان مانده اند و در شرایط بسیار دشواری زندگی می کنند.
مجتبی شجاعی با قدردانی از نگاه ویژه و توجهات استانداری سیستان و بلوچستان و فرماندار خاش به اقشار نیازمند و محروم جامعه افزود: بسیاری از ساکنان در حاشیه شهر و مناطق روستایی نزدیک به شهر و نقاط صعب العبور چشم انتظار نگاه ویژه مسئولان هستند که سالها مورد بی مهری بوده اند.
فرماندار شهرستان خاش نیز گفت: دولت در سالهای اخیر با مشکلات سخت مالی مواجه شده، اما اخیرا عنایتی شد که توانستیم به برخی از روستاها کمک کنیم تا پروژه های تامین آب آشامیدنی و کشاورزی و غیره در آنها اجرا شوند و بخشی از نیازهای مردم مرتفع شد.
محمداکبر چاکرزهی افزود: در بازدیدهای مختلف مشکلات مردم را انعکاس داده و نگاه دولت را به سمت محرومیت زدایی معطوف کرده ایم زیرا معتقدیم با تداوم خشکسالی ها بسیاری از معضلات و مشکلات و آسیب های اجتماعی و مشاغل کاذب و قاچاق سوخت و انسان رشد پیدا کرده و مردم چاره ای جز انجام کارهای خلاف ندارند و متاسفانه مهجوریت و محرومیت دامنگیر آنان شده است.
وی ادامه داد: دولت نیز نگران وضعیت زندگی مردم است زیرا هر چه مشکلات بیشتر وظیفه مسئولان برای خدمت به مردم سنگین تر می شود.
فرماندار خاش تاکید کرد: تمام مسئولان موظف هستند برای حل مشکلات مردم هزینه کنند و دلسوزانه پای کار باشند تا نشاط و امید به جامعه هدیه شود.
وی گفت: نگاه مقام معظم رهبری و دولت بر این است که خدمات به نحو شایسته ای در جهت حل مشکلات مردم ارائه شود.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.