عبدالغفور ایران نژاد روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از روستای کمب چابهار به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیگیریهای مکرر مردم روستای محروم و دورافتاده کُمب در بیش از 2 دهه گذشته نتیجه بخش نبوده و با تحمل سختی ها و رنج زیاد زندگی را سپری کرده و انتظار دارند مشکلات برق آنان مرتفع شود تا بتوانند همچون سایر شهروندان از وسایل سرمایشی در مقابل گرما و شرجی هوا استفاده کنند.
وی بیان کرد: با وجودی که بیش از سه هزار پرونده اخذ انشعاب برق و ساماندهی اصولی روستای کمب این شهرستان از حدود چهار سال پیش تا کنون تشکیل و هزینه انشعاب نیز از مردم دریافت شده ولی هیچ کار مثبتی برای آنان انجام نشده است.
وی افزود: دولت برای روستاهای بالای 20 خانوار اعتبارات زیادی هزینه و در دورترین نقاط امکانات اولیه زندگی را فراهم کرده است اما این روستا همچنان از داشتن برق و دیگر امکانات رفاهی اولیه محروم است.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه اداره برق از هر خانوار متقاضی خرید انشعاب برق افزون بر یک میلیون تومان علاوه بر هزینه های انشعاب طلب می کند که جا دارد مسئولان استانی و کشوری پاسخگوی این مساله باشند.
ایران نژاد گفت: هم اینک تعداد اندکی از خانوارهای روستای کمب برق دارند و بقیه مجبور شده اند از یک تیر برق بیش از 200 خانوار استفاده کنند و بیشتر سیم های برق نیز در کوچه ها و بالای سقف خانه های کپری عبور داده و رها شده است.
وی تصریح کرد: تاکنون چندین کودک و بزرگسال دچار برق گرفتگی شده اند و اداره برق خدمات مناسبی به روستای کمب ارائه نمی دهد و حتی مردم محروم این روستا شخصا با هزینه خود برای تعویض پارگی سیم های برق اقدام می کنند.
وی گفت: زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست که هزاران خانوار از مردم روستایی در نزدیک شهر چابهار فاقد برق، آب، مدرسه و بهداشت باشند.
معاون استاندار و سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه چابهار نیز به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارائه امکانات نظیر برق، آب، طرح هادی، مدرسه و بهداشت حق هر شهروند روستایی و شهری است.
غلامرضا مجیدی افزود: برقرسانی به مردم روستای کمب از ضرورت هاست که باید هر چه سریعتر تا قبل از فرارسیدن گرمای طاقت فرسا مرتفع شود.
وی بیان کرد: فرمانداری چابهار پیگیر مشکلات مردم است و از هیچ کوششی برای رفع نگرانی ها و مشکلات پیش روی مردم دریغ نمی کند.
وی بیان کرد: برقرسانی به روستای کمب آغاز شده ولی کارهای آن به کندی پیش می رود که جا دارد اداره برق حساسیت و پیگیری های بیشتری در این زمینه داشته باشد تا مشکلات مردم در اسرع وقت حل شود.
روستای کُمب از توابع شهرستان چابهار در پنج کیلومتری جاده چابهار- رمین واقع شده است و بیش از 23 هزار نفر جمعیت دارد.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.