دادکریم بلوچ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مسافران در قالب تورهای یک روزه از جذابیت های نوار ساحلی چابهار- گواتر و کنارک تا زرآباد دیدن می کنند.
وی تصریح کرد: ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی از چند ماه قبل با برگزاری نشست های متعدد اقدامات لازم برای استقبال، پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی را انجام داده است.
وی افزود: مدیران سازمان منطقه آزاد چابهار امسال با انجام برنامه ریزی خوب سعی در جذابیت بیشتر و ارزان‌ سازی سفر به چابهار را دارند.
وی بیان کرد: برای اسکان مسافران علاوه بر وجود هتل، مهمانپذیر و کمپ های چادری، اقامتگاه‌های بوم ‌گردی و بیش از 50 کاشانه مهمان نیز آماده شده است.
قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی منطقه آزاد چابهار ادامه داد: با مجوز شورای تامین سیستان و بلوچستان و تلاش فرمانداران به ویژه استانداری خودروهای پلاک منطقه آزاد از 22 اسفند تا پایان فروردین ماه سال آینده در سطح شهرهای این استان می توانند تردد کنند.
بلوچ گفت: صدور مجوز تردد برای خودروهای پلاک منطقه آزاد چابهار هدیه و عیدی شورای تامین سیستان و بلوچستان به مردم این منطقه است تا بتوانند به شهرهای مختلف این استان سفر کنند.
وی از ساماندهی و فراهم کردن اقامتگاه های بومی و محلی نوار ساحلی گواتر تا زرآباد و تامین امکانات رفاهی این مکان ها با همکاری منطقه آزاد چابهار، دهیاری ها و شوراهای اسلامی خبر داد.
وی ادامه داد: امکانات رفاهی برای مسافران نوروزی نسبت به پارسال 2 برابر افزایش یافته است.
وی بیان کرد: مسافران در سفر به منطقه آزاد چابهار علاوه بر تفریح، گردش و لذت بردن از جاذبه های تفریحی، گردشگری و تاریخی از ویژه برنامه های فرهنگی، هنری، جُنگ های شادی، جشنوارهای موسیقی سنتی، غذاهای محلی بلوچی و نمایشگاه صنایع دستی استفاده کنند.
به گزارش ایرنا چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 3 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.