نادر میرشکار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با بازسازی کامل شرکت صنایع گسترش بلوچ ظرفیت تولید نخ به 15 تن در روز و چاپ پارچه به 2 میلیون متر مربع در سال افزایش پیدا خواهد کرد.
وی افزود: شرکت صنایع بلوچ در شمار بزرگترین کارخانه های نساجی کشور محسوب می شود که بهره برداری رسمی آن از سال 1363 آغاز شده است.
وی ادامه داد: این شرکت در حوزه ریسندگی، بافندگی و چاپ فعالیت دارد و ظرفیت اسمی آن 22 تن نخ در روز و 28 میلیون متر پارچه در سال بوده که متاسفانه به دنبال آتش سوزی در سال 86، سالن ریسندگی آن از بین رفت و سالن بافندگی این کارخانه به طور کامل تعطیل شد و سالن های چاپ و تکمیل هم به دلیل تعمیرات و نوسازی لازم به پایین ترین ظرفیت تولید خود رسید.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبات نخستین سفر هیات دولت به سیستان و بلوچستان از طریق سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ( ایدرو ) عملا عملیات بازسازی و نوسازی این کارخانه از سال 94 آغاز شد و هدف آن رسیدن به میزان تولید اقتصادی 15 تن نخ در روز در فاز نخست و بازسازی تاسیسات زیر بنایی و ماشین آلات سالن چاپ و تکمیل برای رسیدن به ظرفیت 2 میلیون متر مربع پارچه در سال است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: در برآوردهای انجام شده هزینه بازسازی و طرح توسعه این کارخانه 500 میلیارد ریال تعیین شده که هم اینک باسازی و نوسازی این کارخانه در حال انجام است.
میرشکار ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در سال آینده این کارخانه به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: در بهره برداری از فاز نخست این کارخانه برای 200 نفر شغل به طور مستقیم ایجاد می شود.
وی بیان کرد: ماشین آلات جدید ریسندگی و بافندگی با تکنولوژی روز برای این کارخانه خریداری شده که بخش گسترده ای از آن ترخیص و به محل کارخانه حمل شده است.
وی با اشاره به بازارهای مناسب در کشور همسایه اظهار داشت: توسعه صنایع در سیستان و بلوچستان به ویژه در منطقه مکران می تواند یک پایگاه راهبردی صادراتی دیگری برای کشور ایجاد کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: احیای کارخانه بافت بلوچ به توسعه صنعت و ایجاد اشتغال پایدار در این استان کمک می کند.
به گزارش ایرنا شرکت گسترش صنایع بافت بلوچ در کیلومترپنج جاده ایرانشهر به بمپور و در فاصله 370 کیلومتری با زاهدان قرار دارد و به عنوان یکی از بزرگترین کارخانه های نساجی کشور بشمار می رود.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.