به گزارش ایرنا علیرضا کیخا روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: این تعداد دانشجو با 53 دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب کشور در حال اعزام هستند.
وی بیان کرد. نخستین اعزام به اردوهای راهیان نور روز گذشته از دانشگاه چابهار انجام شده است.
وی افزود: 60 درصد از دانشجویان اعزامی سیستان و بلوچستان به مناطق عملیاتی باقی مانده از دوران دفاع مقدس دختر و 40 درصد پسر هستند.
وی بیان کرد: دانشجویان در مدت سه روز حضور در جنوب کشور از مناطق عملیاتی شلمچه، دو کوهه، طلائیه، شرحانی، هویزه و اروند دیدن می کنند.
وی افزود: با توجه به استقبال بی نظیر دانشجویان برای نام نویسی در اردوی راهیان نور تنها دانشجویانی که تا کنون موفق نشدند به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شوند در اولویت هستند.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان گفت: دانشجویان به نسبت توان و ظرفیت دانشگاه ها به مناطق عملیاتی راهیان نور اعزام می شوند.
کیخا اظهار داشت: دانشگاه سیستان و بلوچستان و دانشگاه زابل بیشترین تعداد دانشجویان نام نویسی شده در اردوی راهیان نور را به خود اختصاص داده اند.
وی بیان کرد: بیش از 15 نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس به عنوان راوی در اردوهای راهیان نور سیستان و بلوچستان حضور دارند.
وی تصریح کرد: همچنین 90 درصد اتوبوس های اعزامی به مناطق عملیاتی جنوب کشور از روحانی و مبلغ بهره مند هستند تا به سوالات شرعی دانشجویان پاسخ دهند.
رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: نشست های متعددی در طول سال با سازمان بسیج دانشجویی و نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه به منظور برگزاری هر چه بهتر اردوی راهیان نور برگزار شده است.
علیرضا بندانی اظهار داشت: دانشجویان شور و شوق بسیار زیادی برای حضور در اردوهای راهیان نور دارند که این نشان دهنده علاقه آنان به فرهنگ ایثار و شهادت است.
وی بیان کرد: باید تلاش شود تا در اردوهای راهیان نور ارزش ها و سرمایه های دفاع مقدس به خوبی به دانشجویان منتقل شود.
وی افزود: با توجه به اینکه دانشجویان متفکر و پرسشگر هستند با حضور در مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور از رشادت های رزمندگان و ایثارگران در دوران دفاع مقدس به خوبی آشنا خواهند شد.
رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: حضور دانشجویان در مناطق هشت سال جنگ تحمیلی تاثیر بسزایی بر روی روحیه آنان می گذارد.
بندانی اظهار داشت: بسیج دانشجویی و دانشگاه با همکاری و هم افزایی باید زمینه های بهره گیری بیش از پیش دانشجویان را از رشادت های رزمندگان دوران دفاع مقدس فراهم کنند.
وی بیان کرد: مناطق عملیاتی جنوب کشور یک دانشگاه فرهنگ سازی است.
وی افزود: با وجود مشکلات مالی دانشگاه سیستان و بلوچستان در تلاش هستیم تا دانشجویان بیشتری به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام کنیم.
وی گفت: حدود سه درصد از دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان به اردوی راهیان نور امسال اعزام خواهند شد.
به گزارش ایرنا حدود 100 هزار دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان در حال تحصیل هستند.
3213**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.