به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی روز جمعه در اختتامیه همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی اظهار داشت: رژیم غاصب صهیونیستی پشتیبان و هم پیمان داعش و گروههای تکفیری بود تا از این طریق بتواند کشورهای اسلامی را به نابودی بکشاند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: در کشورهای عراق، سوریه و لیبی وقتی جریان های تکفیری و داعش به وجود آمد تمام زیر ساخت های این کشورها را به نابودی کشاند.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: جریان های تکفیری نه تنها چهره اسلام بلکه چهره رحمانی پیامبر اسلام(ص) را مخدوش کرد.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جریان های تکفیری چهره مبارک پیامبر اسلام(ص) را که تداعی گر مهربانی، صلح، مودت، برابری و برادری بود را برعکس جلوه دادند.
آیت الله سلیمانی اظهار داشت: جریان تکفیر حتی دعا کردن در حق مردم مظلوم فلسطین و حماس را حرام اعلام کرد و این مردم را در برابر تجاوزگری های رژیم صهیونیستی تنها گذاشتند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: گروههای تکفیری توانستند شور و شعف جوانان کشورهای اسلامی را به نفع خویش به انحراف بکشانند.
عضو خبرگان رهبری افزود: رواج تکفیر در جامعه اسلامی از سوی علمای شیعه و سنی رد شده است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان تاکید کرد: گسترش سیره رسول اکرم(ص) تنها راه مقابله با اندیشه های تکفیری است.
امام جمعه زاهدان یادآور شد: قرآن کریم به دوری از تفرقه، جدایی و دودستگی که خواسته استکبار جهانی است تاکید دارد.
آیت الله سلیمانی اظهار داشت: سالهاست که مثلث شوم آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی برای به زانو درآوردن مسلمانان جهان و شکستن خط مقاومت از تمام ظرفیت سرویس های جاسوسی و اطلاعاتی خودشان استفاده می کنند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: این مثلت شوم برخی کشورهای مرتجح منطقه را به کار گرفتند تا علیه مسلمانان مظلوم توطئه کنند.
عضو خبرگان رهبری افزود: اسلام در برابر اندیشه های مخالف اصول سه گانه توحید، اقرار به وحدانیت حق و شهادت به یگانگی خداوند متعال را سه مدخل حرمت مسلمانان قرار داده است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: تعرض به اهل قبله از نگاه شریعت اسلام حرام است.
آیت الله سلیمانی اظهار داشت: مسلمانان حق ندارند که از واژه کفر در باره اهل قبله و کتاب استفاده کنند.
نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این همایش گفت: برگزاری همایش های علمی با هدف تبیین و بحث و تبادل نظر در میان علمای اهل سنت و تشیع بسیار حائز اهمیت است زیرا اختلافات را بر طرف می کند.
مولوی نذیر احمد سلامی اظهار داشت: چنانچه ما از اعتقادات، نظرات و سایر مسائل همدیگر آگاه نباشیم نتایج این ناآگاهی به دشمنی ختم می شود.
وی بیان کرد: نشست های علمی میان علمای شیعه و سنی باید بیش از پیش برگزار شود.
وی افزود: برگزاری مجلس و نشست های علمی میان علما، بزرگان و دانشگاهیان می تواند فاصله ها را کم و محبت ها را بیشتر کند.
وی تصریح کرد: ارزشی که اسلام برای علم و تحقیق قائل است در هیچ مکتب آسمانی و غیر آسمانی ذکر نشده است.
نماینده اهل سنت مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: نخستین پیام آسمانی که از جانب پروردگان متعال به پیامبر اسلام(ص) وحی شد آموختن علم بود.
مولوی سلامی اظهار داشت: اسلام ارزش بسیار زیادی برای علم و فراگیری دانش قائل است زیرا فراگیری علم و دانش جهل را از جامعه دور می کند.
وی بیان کرد: علم زمانی رفاه و آسایش به همراه دارد که در مسیر خداوند متعال باشد.
وی ادامه داد: بسیاری از کشورهای غربی و اروپایی به نهایت علم و دانش رسیده اند اما چون از این علم و دانش خودشان در مسیر خداوند متعال استفاده نمی کنند بنابراین ارزشی ندارد.
به گزارش ایرنا بیست و نهمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی با حضور آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده ولی فقیه در عراق، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، مولوی نذیر احمد سلامی نماینده اهل سنت مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری، علما و روحانیون شیعه و سنی استان های مختلف کشور، شماری از مدیران و مسئولان دستگاههای اجرایی و معتمدان و ریش سفیدان طوایف شیعه و سنی امروز /جمعه/ در سرسرای نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد.
این همایش با برگزاری نشست های سه کمیسیون کلامی و فقهی، کمیسیون اجتماعی و کمیسیون بانوان پس از سه روز امروز به کار خود پایان داد.
3213**6081 خبرنگار: اکبر نوری **انتشاردهنده: حیدرسرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.