عبدالاحد ریکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت با بهره برداری از 11 طرح آبرسانی روستایی 25 هزار و 187 نفر از مردم این استان از آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند.
وی ادامه داد: برای اجرای این طرح ها افزون بر 353 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی اجرای 83 کیلومتر خط انتقال، 42 کیلومتر شبکه توزیع، 123 کیلومتر شبکه داخلی، ساخت 6 هزار و 250 متر مکعب مخزن ذخیره و حفر 6 حلقه و تجهیز پنج حلقه چاه را از جمله اقدامات انجام شده در این مدت برشمرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان راه اندازی مرحله نخست 6 مجتمع آبرسانی بندینی با در برگیری هفت روستا با جمعیت سه هزار و 864 نفر را از دیگر طرح های مهم این شرکت در دهه فجر ذکر کرد.
به گزارش ایرنا پنج هزار و 594 روستا در سیستان و بلوچستان وجود دارد که 2 هزار و 225 روستا برابر با 62.3 درصد جمعیت روستایی این استان زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی است.
سیستان و بلوچستان واقع در بخش گرم و خشک جنوب شرق ایران اسلامی با 11.5 درصد وسعت کشور پهناورترین استان محسوب می شود که با سکونت 14 نفر در هر کیلومتر مربع دارای پراکنده ترین مناطق جمعیتی است.
هم اینک از مجموع بیش از 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان سیستان و بلوچستان یک میلیون و 416 هزار و 733 نفر آنان در روستاها سکونت دارند.
7316**3042 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.