به گزارش ایرنا آیت الله سلیمانی جمعه شب در دیدار با مدیرکل، معاونان و رئیس پلیس راه آهن جنوب شرق کشور اظهار داشت: مردم اعتماد خاصی به ناوگان حمل و نقل ریلی کشور دارند و امیدواریم که خداوند متعال این اعتماد را حفظ کند.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: حمل بار از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی سبب کاهش قاچاق کالا می شود.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: همچنین حمل بار و جابه جایی مسافر با ناوگان حمل و نقل ریلی میزان تصادفات جاده ای را کاهش می دهد.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: مسئولان کشوری و استانی باید توجه ویژه ای به توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی این استان داشته باشند.
مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور(مستقر در زاهدان) نیز در این نشست اظهار داشت: ترانزیت ریلی محصولات کشاورزی از جمله نارنگی و سیب زمینی از کشور پاکستان به سمت قرقیزستان و روسیه در این استان وارد فاز اجرایی شده است.
مجید ارجونی گفت: نخستین محموله نارنگی پاکستانی برای ترانزیت به روسیه 2 روز قبل وارد زاهدان شده است.
وی ادامه داد: این محموله های ترانزیتی از طریق مرزهای اینچه برون و سرخس قرار است به قرقیزستان و روسیه حمل شود.
وی با اشاره به اینکه در زمینه ارتباطات ریلی با پاکستان موفق عمل کردیم تصریح کرد: در راستای جذب تجار و افزایش سطح ارتباطات ریلی با این کشور اعتماد سازی انجام شده است.
مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور گفت: بخشی از سه محموله مهم گندم، گاز و نفت گاز این استان از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی تامین می شود.
3213**6081 خبرنگار: اکبر نوری **انتشاردهنده: حیدرسرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.