به گزارش ایرنا سکینه اشرفی در نشست توجیهی و هماهنگی ساخت بازارچه های مرزی جدید که با حضور نمایندگان سازمان توسعه تجارت ایران، فرمانداران شهرستانهای مرزی و دستگاه های دست اندرکار در زاهدان برگزار شد اظهار داشت: دولت امسال 15 بازارچه مرزی در کشور مصوب کرده که 6 بازارچه به سیستان و بلوچستان تعلق دارد که این امر نشان از توجه دولت به معیشت مرزنشینان این استان است.
وی با اشاره به برگزاری نشست اخیر مدیرکل مرزی وزارت کشور و چهار استان مرزی کشور، سازمان توسعه تجارت ایران و شرکت تار، گمرک و دیگر دستگاهها در تهران بیان کرد: در این نشست مقرر شد مسئولیت ثبت مشخصات مرزنشینان و صدور کارت مرزنشینی از طریق سامانه شرکت «تار» انجام شود.
وی افزود: دولت 900 میلیارد تومان اعتبار به عنوان معافیت گمرکی مرزنشینان چهار استان مرزی کشور در طول یک سال در نظر گرفته است.
وی بر مناسب سازی بستر و احصاء جمعیت مرزنشینان تا شعاع 50 کیلومتر نقطه صفر مرزی تاکید کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: براساس دستورالعمل نظارت بر فعالیت این بازارچه ها و راستی آزمایی مرزنشینان برعهده فرمانداران مربوطه است.
اشرفی با تاکید بر بررسی و شناسایی مشکلات این طرح توسط فرمانداران افزود: تلاش بر این است که درنخستین زمان ممکن این بازارچه ها مورد بهره برداری قرار گیرند.
وی از معافیت گمرکی مرزنشینان به عنوان فرصت اشتغال یاد کرد و گفت: بر اساس قانون مرزنشین حق توکیل عضویت مرزنشینی به غیر را ندارد.
وی بیان کرد: توانمند سازی مرزنشینان و تسهیل این امر توسط فرمانداری ها انجام می شود تا فرصت اشتغال جدید شغلی از طریق اقتصاد مرز برای این افراد فراهم شود.
به گزارش ایرنا سرزمین سیستان و بلوچستان از گذشته دور در مسیر راههای تجاری جهان از جمله راه ابریشم و تجارت اروپا و کشورهای مدیترانه با هندوستان و شرق دور قرار داشته و جاذبه های گردشگری و بازرگانی آن این منطقه را به مرکز بارانداز سایر کشورهای جهان تبدیل کرده بود.
7316** 3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.