محمود بزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به اجرای طرح کاداستر در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و اظهار داشت: با هدف مهندسی و آمایش، تهیه نقشه و تعیین و تکلیف اراضی کشاورزی که منجر به صدور سند تفکیکی و قطعی می شود تاکنون برای 85 هزار هکتار از زمین های کشاورزی این استان نقشه محدوده پهنه غیرملی، گویاسازی نقشه، تهیه اطلاعات توصیفی قطعات اراضی و تهیه نقشه نهایی انجام شده است.
وی افزود: امسال واگذاری چهار هزار و 200هکتار از اراضی برای طرح های کشاورزی و وابسته به بخش کشاورزی وهمچنین طرح های غیرکشاورزی مصوب و تنظیم اسناد اجاره 770 هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان انجام شده است.
وی ادامه داد: همچنین کار پایش و شناسایی 177 هکتار از اراضی بایر واگذار شده و بررسی 250 طرح هادی روستایی مطابق تفاهم نامه میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان امور اراضی در سیستان و بلوچستان به اتمام رسیده است.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: راه اندازی هفت اکیپ گشت های حفظ کاربری اراضی، نظارت بر 600 پرونده واگذاری به مساحت 6 هزار و 500 هکتار از اراضی، اصلاح ساختار فیزیکی چهار هزار پرونده واگذاری و اجرای خدمات دولت الکترونیک در واگذاری و حفظ کاربری اراضی را از دیگر فعالیت های این مدیریت در استان برشمرد.
به گزارش سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید 2 بار محصول را دارند.
هم اینک در بیش از 200 هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در 80 هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می شود.
7316** 3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.