به گزارش ایرنا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در آیین گفت: افتتاح نگارخانه در زابل یکی از آرزوهای هنرمندان منطقه بود که محقق شد.
حسین مسگرانی افزود: با وجود کمبود بودجه این نگارخانه در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد زابل راه اندازی شد تا فضای مناسب برای آثار هنرمندان منطقه و استان باشد.
وی اظهار داشت: ایجاد ابنیه های فرهنگی سبب پیشرفت فرهنگی جامعه می شود به طوری که توسعه زیرساخت های این بخش پاسخی درست به نیازهای جامعه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ایجاد دبیرخانه دائمی کنگره ملی شعر سیستان را خواستار شد.
مسگرانی افزود: این کنگره ملی پس از سال ها وقفه امسال برگزار شد و نیاز است برگزاری آن به عنوان یک جریان ریشه دار ادامه یابد.
وی تصریح کرد: منطقه سیستان با وجود داشتن پیشینه تاریخی، فرهنگی و تمدنی کهن و غنی باید به خوبی معرفی شود.
وی از برگزاری جشنواره نشان فرخی سیستانی خبرداد و گفت: برپایی این جشنواره سبب معرفی مفاخر سیستان و بلوچستان به نسل جوان می شود.
وی تاکید کرد: با توجه به قول احمدعلی کیخا نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی، نمایشگاهی از آثار و تولیدات فرهنگی عکاسان و هنرهای تجسمی استان در مجموعه نمایشگاه مجلس شورای اسلامی برپا می شود.
به گزارش ایرنا همچنین امروز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان و شماری از مسئولان شهرستان های پنج گانه سیستان از نویسندگان، مولفان و فعالان فرهنگی و هنری زابل تجلیل شد.
هنرمندان هنرهای تجسمی زابل آثار خود را به صورت گروهی در این نگارخانه در معرض دید عموم قرار دادند.
زابل به عنوان یکی از شهرستان های پنجگانه سیستان در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7317**3042 خبرنگار: حامد غلامی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.