حسن شاه ‌ولی ‌بر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کشت خیار گلخانه ‌ای در ایرانشهر از اوایل آبان آغاز و تا نیمه دوم آذرماه ادامه دارد.
وی افزود: کار برداشت محصول خیار گلخانه‌ ای در ایرانشهر پس از 40 روز از زمان کشت آن شروع می شود.
وی متوسط برداشت خیار در هر هکتار را 150 تن اعلام کرد و گفت: پیش بینی می ‌شود افزون بر 10هزار تن خیار از ایرانشهر برداشت شود.
مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر کاهش مصرف آب، افزایش سه برابری تولید محصول نسبت به فضای باز، استقبال خریداران و سوددهی بالا را از دلایل استقبال کشاورزان به روی آوردن به کشت محصولات گلخانه ‌ای از جمله خیار ذکر کرد.
شاه ولی بر اظهار داشت: خیار گلخانه‌ ای ایرانشهر علاوه بر تامین داخل به استانهای تهران، اصفهان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی عرضه می ‌شود.
وی افزود: پارسال کشاورزان ایرانشهر 9 هزار تن خیار گلخانه‌ای برداشت و روانه بازار مصرف کرده اند به طوری که 80 میلیارد ریال سود عایدشان شده است.
به گزارش ایرنا کشت خیار گلخانه ای در ایرانشهر بصورت آزمایشی از سال 1378 در نیم هکتار از زمینها آغاز شد که با توجه به مستعد بودن آب و هوای منطقه و استقبال خوب خریداران از محصولات غیر فصل و سوددهی بالای آن سطح زیر کشت این محصول در این شهرستان سال به سال افزایش یافت.
شهرستان ایرانشهر با 30 هزار هکتار زمین کشاورزی و 17هزار بهره بردار یکی از مناطق حاصلخیز سیستان و بلوچستان است.
7314**8006**3213 خبرنگار: محمد هادی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.