به گزارش ایرنا اسماعیل عاقلی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: همچنین در این مدت 2 هزار و95 مجوز وارداتی برای کالاها و محموله های وارداتی به این استان صادر شده است.
وی با اشاره به اقدامات حقوقی و نظارتی اداره کل استاندارد سیستان و بلوچستان گفت: 430 مورد اخطار و تذکر به واحدهای خدماتی، تولیدی و مراکز عرضه، 18 مورد اعلام جرم علیه واحدهای تولیدی و خدماتی متخلف، برخورد با واحدهای تولیدی متخلف، توقیف 46 مورد کالای غیر استاندارد در مراکز عرضه و توزیع و جلوگیری از صدور هشت کالای صادراتی فاقد کیفیت از جمله اقدامات اداره کل استاندار سیستان وبلوچستان در این مدت بوده است.
وی بازرسی و نمونه برداری از628 مورد مصنوعات فلزات گرانبها، هزار و 738 محموله صادراتی، هزار و 475 محموله وارداتی، 871 مراکز عرضه در قالب طاها را از جمله اقدامات نظارتی این نهاد در این مدت ذکر کرد.
وی با بیان اینکه استاندارد عامل اطمینان خاطر مردم در استفاده از بهترین ها برای زندگی بهتر است گفت: اداره کل استاندار سیستان و بلوچستان همچنین در زمینه عمرانی اقدامات مختلفی نظیر پیگیری ساخت اداره استاندارد در ایرانشهر با زیربنای هزار و 100 متر مربع و محوطه سازی اداره کل استاندارد شهرستان های سراوان و زابل را انجام داده است.
مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان گفت: همچنین این نهاد در راستای پیشبرد اهداف خود سال گذشته 6 تفاهنامه همکاری با منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن منطقه آزاد چابهار، دانشگاه سیستان و بلوچستان، جهاد دانشگاهی، دانشگاه زابل و دانشگاه آزاد واحد زاهدان در راستای تدوین استانداردهای ملی و استفاده از امکانات آزمایشگاهی و غیره آنها امضا کرد.
عاقلی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ استاندارد گفت: در این زمینه برنامه های مختلفی نظیر توزیع پنج هزار جلد کتابچه استاندارد در میان مسافران و برگزاری دوره های آموزشی برای کودکان اجرا شده است.
وی کمبود نیروی انسانی را از چالش های مهم این اداره کل در سیستان و بلوچستان ذکر کرد افزود: با توجه به کمبودهای قابل توجه در این زمینه اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم بتوانیم نتایج مطلوب در این زمینه کسب کنیم.
وی با تبریک هفته استاندارد (22 تا 28 مهر) گفت: برنامه های مختلفی از جمله دیدار با نماینده ولی فقیه سیستان وبلوچستان و استاندار، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا، معرفی واحدهای تولیدی برتر، تجلیل از فعالان این عرصه، بازدید شهروندان از اداره کل استاندارد، حضور کارشناسان این نهاد در مدارس برای سخنرانی و اطلاع رسانی در این زمینه و بازدید از واحد های تولیدی در نظر گرفته شده است.
7316** 3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.