به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی سه شنبه شب در نشست با علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در سرسرای نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت استان در زاهدان با اشاره به اهمیت دعوت به عدالت اجتماعی گفت: گفتمان تمام امامان و پیشوایان واحد است به گونه ای که همه این بزرگواران مردم را به توحید، عدالت اجتماعی، دوری از فرعون ها وطغیان ها دعوت کرده اند.
وی افزود: مبارزه با استکبار روش زندگی همه امامان دین است اما روش ها متفاوت ولی ارزش ها یکسان و ثابت بوده است.
وی ادامه داد: روحانیون شیعه و سنی در کسوت هدایت گران انسان معاصر و بصیرت آفرینی و مرزبان دین و ارزش های الهی باید از طریق آگاهی دادن و شناخت به مقابله با جنگ نرم که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است بپردازند.
وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال ایجاد فتنه و گسست بین مردم هستند گفت: یکرنگی، انسجام و وحدت که در جای جای ایران اسلامی قابل مشاهده است نتیجه همراهی و همفکری بین امت است.
تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: امروز ما برای ساختن ایران اسلامی و نشردادن تفکر انقلابی درعالم نیازمند این انسجام و وحدت هستیم که این راهبرد همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است.

*** فقر زیبنده نظام اسلامی نیست
وی گفت: با وجود این همه امکانات مادی و معنوی و نیروی انسانی فرهیخته و جوان؛ فقر زیبنده نظام اسلامی نیست.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در عرصه های مختلف در دنیا حرف های افتخار آمیز زیادی داریم شایسته و زیبنده نیست که از بیکاری سخن بگوییم.
وی ادامه داد: در کشور از جمله سیستان و بلوچستان ظرفیت های فراوانی نظیر کشاورزی برای رشد و توسعه وجود دارد که می توان با بهره گیری از راهکارهایی همچون صنایع تبدیلی رشد و رونق را به ارمغان آورد.
وی با بیان اینکه عموم مردم به ویژه علما و دولتمردان باید تلاش کنند با همکاری و تعامل، کشور را به اهداف مورد نظر نزدیکتر کنند گفت: اگر کشور خیلی به مسائل سیاسی و جریانات جناح بازی آلوده شود از اهداف اصلی که در قالب 12 بند از سوی رهبر معظم انقلاب بیان شده دور خواهیم شد.
وی افزود: با تحقق این اهداف زندگی، معاش و اقتصاد مردم رونق می یابد.
وی با اشاره به اهمیت کرامت اکتسابی گفت: همه افراد از کرامت ذاتی برخوردارند اما کرامت اکتسابی را تنها در سایه قرآن کریم و رسول اکرم (ص) می توان کسب کرد.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: ما می خواهیم با فراهم شدن زمینه رفاه نسبی به جامعه کریمان و هدایت شده دست یابیم و از مشکلات اقتصادی و اجتماعی و غیره کاسته شود.
وی افزود: دولت ها و مجلس می آیند و می روند اما گفتمان ثابت که انقلاب یا همان ولایت است باید حفظ شود.
وی تاکید کرد: ما باید در سیستان و بلوچستان به سمت توسعه یافتگی در همه ابعاد برویم که زمینه آن اتحاد و انسجام است.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: باید در سیستان و بلوچستان که زمینه های بسیار زیادی برای رشد و توسعه دارد تلاش مضاعف صورت گیرد.
وی وظیفه علمای دین را تبیین و پیگیری عدالت اجتماعی و محاسن اهل بیت(ع) به عنوان راه رستگاری بشریت در جامعه عنوان کرد.
وی تاکید کرد: همه باید تلاش کنند با همکاری فرهیختگان دغدغه مردم روز به روز کاهش و اقتصاد بهبود یابد و مشکلات فرهنگی و اجتماعی کم شود تا معروفات افزایش یابد.
وی با بیان اینکه علمای دین نقش مهمی در خنثی کردن توطئه دشمنان دارند گفت: هر چه این اثرگذاری روز به روز افزایش پیدا کند انسجام و وحدت افزایش و در نتیجه توطئه ها کاهش می یابد.
وی راه اندازی زائر سرا برای مردم اهل سنت سیستان و بلوچستان در مشهد مقدس را از مطالبات به حق مردم دوستدار اهل بیت(ع) این دیار ذکر کرد و گفت: این خواسته به حق مردم این دیار مورد توجه قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: تولیت آستان قدس درصدد است برای گره گشایی در زندگی مردم سیستان و بلوچستان اقدامات مختلفی را در بخش های فرهنگی و اقتصادی این استان در کنار دولتمردان در دستور کار قرار دهد.
آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان نیز در این نشست سفر مسئولان به نقاط مختلف کشور را مایه تقویت و چسبندگی بیشتر مردم و مسئولان و وحدت و انسجام ذکر کرد.
7316 **6081 خبرنگار: عصمت جهانی** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.