حسن تاوانه روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساخت مسکن برای تمامی معلولان زیرپوشش این اداره براساس تفاهمنامه کشوری بنیادمسکن انقلاب اسلامی، بنیادمستضعفان و سازمان بهزیستی انجام خواهد شد.
وی افزود: برای ساخت مسکن معلولان مبلغ 180 میلیون ریال کمک بلاعوض بنیاد مستضعفان، 20 میلیون ریال کمک بلاعوض دولت، 150 میلیون ریال تسهیلات کم بهره بصورت ضمانت سفته زنجیره ای از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مبلغ 60 میلیون ریال بلاعوض از سوی سازمان بهزیستی پرداخت خواهد شد.
وی بیان کرد: همچنین پرونده 34 خانوار 2 معلول به بالا نیز برای خانه دارشدن در بنیاد مسکن براساس تفاهم نامه فی مابین این اداره با بنیاد مسکن تشکیل و سهمیه آن اخذ شده است.
وی تصریح کرد: در تیرماه جاری مسکن 21 معلول آماده تحویل به خانوارهای 2 معلول به بالا است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان چابهار گفت: با پرداخت سهم 950 میلیون ریالی این اداره به پیمانکار رسما 21 واحد مسکونی در مرحله بهره برداری و تحویل به خانوارهای 2 معلول به بالا قرار می گیرد.
تاوانه افزود: هزینه انشعاب آب و برق معلولان نیز از سوی این اداره بصورت رایگان تامین می شود.
وی ادامه داد: تسهیلات کم بهره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امسال به دلیل فقر خانواده ها از 15 میلیون ریال به 20 میلیون ریال و 60 میلیون ریال بهزیستی بصورت استثنا در چابهار و کنارک به 80 میلیون ریال رسیده است.
وی اظهار داشت: در نشست شورای اجتماعی در فرمانداری چابهار با حضور معاون توانبخشی بهزیستی کشور در بهمن سال گذشته (1395) و سفر رئیس سازمان بهزیستی کشور در اردیبهشت امسال تاکید شد با توجه به تورم بالا و جمعیت زیاد حاشیه نشین درچابهار و کنارک، کمک بلاعوض بیشتری برای این 2 شهرستان اختصاص یابد.
رئیس اداره بهزیستی چابهار گفت: در این نشست مصوب شد چنانچه معلولانی بعلت مسائل شرعی از تسهیلات بانکی استفاده نمی کنند با استفاده از کمک های بلاعوض بتوانند صاحب مسکن شوند.
تاوانه ادامه داد: معلولانی که تاکنون به هردلیلی موفق به تشکیل پرونده ساخت مسکن در بهزیستی چابهار نشده اند با مراجعه به این اداره و تشکیل پرونده برای ساخت مسکن اقدام کنند.
وی با تشریح بخشی از نیازهای اداره بهزیستی چابهار تصریح کرد: هم اینک 630 معلول تحت حمایت اداره بهزیستی چابهار قرار دارند که علاوه بر اینها سه هزار و 215 معلول دیگر نیز در صف انتظار و پشت نوبت دریافت مستمری هستند.
وی گفت: همچنین 386 نفر در بخش امور اجتماعی زیر پوشش و هزار و 37 نفر نیز پشت نوبت برای حمایت هستند.
وی بر تحت پوشش قرار دادن چهار هزار و 252 معلول و افراد واجد شرایط در بخش امور اجتماعی تاکید کرد.
وی با بیان اینکه 35 مهد کودک روستایی و هشت مهد کودک شهری در شهرستان چابهار راه اندازی شده و هزار و200 کودک در آنها پذیرش شده اند، خاطرنشان کرد: این شهرستان نیازمند راه اندازی بیش از 300 مهد کودک در مناطق روستایی و شهری است تا کودکان بتوانند آموزش های قبل از رفتن به مدرسه را فرا گیرند.
وی راه اندازی سرپناه برای کارتن خواب های زن و مرد، ترک اعتیاد معتادان به مواد مخدر و اورژانس های اجتماعی و پایگاه ها را از جمله کارهای ارزشمند در چابهار عنوان کرد.
وی گفت: فقط محیط سه اداره دولتی این شهرستان برای تردد معلولان مناسب سازی شده است و در بقیه ادارات معلولان با مشکل جدی برای رفت و آمد مواجه هستند.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.