رسول راشکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 174 نجاتگر در قالب 29 تیم امدادی و55 نفر از کارکنان جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در این مدت به مردم طوفان زده 87 روستای شهرستانهای زابل، زهک، نیمروز، هامون و هیرمند واقع در شمال استان امداد رسانی کردند.
وی افزود: توزیع 6 هزار و 504 سبد غذایی بین خانوارهای روستایی شهرستانهای زابل، زهک، هیرمند، هامون و زابل از اقدامات صورت گرفته از سوی این جمعیت به آسیب دیدگان این مناطق بوده است.
وی خاطر نشان کرد: این بسته های غذایی شامل برنج، ماکارونی، عدس، شکر، رب، روغن و انواع کنسروجات با ارزش هر بسته غذایی بیش از یک میلیون ریال بود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تداوم وزش بادهای 120 روزه سیستان همراه با گرد و غبار و حرکت شنهای روان در این منطقه نیروهای امدادی در آماده باش کامل هستند و امداد رسانی تا پایان وزش توفان به آسیب دیدگان همچنان ادامه دارد.
به گفته کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان وزش توفان همراه با گرد و خاک شدید تا امروز /چهارشنبه/ در مناطق شمالی و با شدت کمتر در نواحی مرکزی و جنوبی استان تداوم دارد.
به گزارش ایرنا هر ساله وزش بادهای 120 روزه در سیستان از نیمه دوم خرداد ماه آغاز می شود و با نوسان تا اواسط شهریور ماه ادامه دارد.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کند.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.