به گزارش ایرنا میزگرد انتخاباتی خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز زاهدان با عنوان «نقش ستادهای تبلیغاتی نامزدها در حضور حداکثری مردم در انتخابات» با دعوت از روسای ستادهای انتخاباتی حسن روحانی، سید ابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف و سید مصطفی میرسلیم در سیستان و بلوچستان برگزار شد که با وجود تماس و ارسال پیامک رئیس ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی به سبب گرفتاری کاری از حضور در این نشست عذرخواهی کرد.
علیرضا حیدرزادگان سخنگوی ستاد روحانی، اسحاق مقدم رئیس ستاد قالیباف و محمد نستوه رئیس ستاد میرسلیم در سیستان و بلوچستان در این میزگرد شرکت کردند.
باتوجه به نقش موثر ستادهای انتخاباتی در تشویق مردم به حضور در پای صندوق های اخذ رای برای تعیین سرنوشت ایران اسلامی، افراد شرکت کننده در این میزگرد به بیان اقدامات و راهکارهای ستادها در زمینه افزایش شور و نشاط انتخاباتی پرداختند.

**ستادهای انتخاباتی نقش تاثیرگذاری در حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای دارند
سخنگوی ستاد حجت الاسلام حسن روحانی در سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه در برهه حساسی به سر می بریم ستادهای انتخاباتی نقش تعیین کننده و سرنوشت سازی با تشویق مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات دارند.
علیرضا حیدرزادگان بیان کرد: یک ستاد انتخاباتی خوب با رعایت بایدها و نبایدهای نشات گرفته از قانون اساسی کشور می تواند نقش یک رسانه را در فعالیت های میدانی یا فضای مجازی ایفاء کند.
وی ادامه داد: ستادهای تبلیغاتی، احزاب و گروه های سیاسی در انجام تبلیغات باید به قانون اساسی استناد کنند و قانون مداری را ملاک قرار دهند.
وی افزود: براساس اصل ششم قانون اساسی در جمهوری اسلامی ایران تمام امور کشور باید به اتکای آرای عمومی مردم انجام شود که در این بند به نقش ستادهای انتخاباتی به عنوان رسانه پرداخته شده است.
به گفته سخنگوی ستاد روحانی در سیستان و بلوچستان، قانون اساسی آرای همه مردم را برای تعیین سرنوشت خودشان به رسمیت شناخته است.
وی افزود: بر اساس قانون اساسی رئیس جمهوری، اعضای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از طریق همه پرسی انتخاب می شوند و تشکیل و فعالیت ستادهای انتخاباتی در زمان انتخابات نشان دهنده رنگ و گرایش سیاسی نامزد مورد نظر است و در ایجاد شور انتخاباتی نقش بسیار زیادی دارند.
حیدرزادگان اظهار داشت: اعضای ستادهای انتخاباتی برای اینکه بتوانند شور انتخاباتی را در میان مردم ایجاد کنند باید نقش یک رسانه را در روشنگری افکار عمومی داشته باشند.
وی ادامه داد: مردم در انتخابات به هر نامزدی که دوست داشته باشند رای می دهند، نقش ستادها تنها ایجاد شور انتخاباتی است.

** ستادهای انتخاباتی به عنوان یک رسانه باید به قانون اساسی پایبند باشند
وی تاکید کرد: ستادهای انتخاباتی به عنوان یک رسانه در انتخابات باید به قانون اساسی پایبند و در رقابت های انتخاباتی در چارچوب نظام فعالیت کنند.
وی افزود: اعضای ستادهای انتخاباتی باید با کرامت رفتار کنند و به سایر ستادهای رقیب نیز احترام بگذارند.
سخنگوی ستاد روحانی در سیستان و بلوچستان گفت: ستادهای انتخاباتی باید با مخالفان خود با استدلال حرف بزنند و از جنجال بی مورد پرهیز کنند.
حیدرزادگان تاکید کرد: ستاد انتخاباتی به عنوان یک رسانه، توزیع کننده افکار مناسب و هدایت کننده بخشی از افراد جامعه به خواست و نظر خود است.
وی افزود: ستادها به عنوان یک رسانه با حرکت در مسیر شفاف سازی و سلامت سازی به ارتقای سطح فرهنگ جامعه نیز کمک شایانی می کنند.
وی اظهار داشت: ستادها اگر براساس منطق کارهای تبلیغاتی خودشان را انجام دهند تبدیل به یک رسانه قوی برای جهت دهی به افکار عمومی می شوند.
وی گفت: یک ستاد انتخاباتی خوب با توجه به اینکه به عنوان یک رسانه عمل می کند باید در بعد حقوقی، ارتباطات و اطلاعات نیز عملکرد موفقی داشته باشد و نباید از بودجه عمومی و امکانات دولتی برای رسیدن به اهداف سیاسی خود بهره گیرد.
وی افزود: یک شخصیت سیاسی در محل ستادهای انتخاباتی نباید به عنوان یک مسئول با مردم صحبت کند تا شائبه ای در ستاد مقابل ایجاد نشود.
سخنگوی ستاد روحانی در سیستان و بلوچستان گفت: کار اصلی ستاد انتخاباتی این است که مردم را به سمت مشارکت حداکثری در انتخابات سوق دهند نه اینکه از مدیران اجرایی برای سخنرانی دعوت کنند.
وی تاکید کرد: حضور کارمندان در خارج از ساعت اداری در ستادهای انتخاباتی بلامانع است و به راحتی می توانند نظر شخصی خودشان را بیان کنند.
** نقش موثر برقراری ارتباط چهره به چهره در ستادها بر افزایش حضور مردم در عرصه انتخابات
رئیس ستاد سید مصطفی میرسلیم در سیستان و بلوچستان نیز دراین میزگرد گفت: علاوه بر رسانه ملی، ستادهای انتخاباتی نقش موثری در سطوح محلی شهرها برای افزایش مشارکت دارند.
محمد نستوه افزود: ستادهای انتخاباتی به دلیل برقراری ارتباط چهره به چهره نقش موثری در افزایش حضور مردم در عرصه انتخابات ایفا می کنند.
وی گفت: با توجه به مشغله کاری امکان دارد بسیاری از مردم نتوانند از رسانه ملی استفاده کنند که ستادهای انتخاباتی در این گونه شرایط می توانند نقش تعیین کننده ای در روشنگری افکار عمومی داشته باشند.
وی اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی سازوکارهای بسیار خوبی را در مساله انتخابات برای مردم فراهم کرده است.
وی افزود: قانون اساسی بندهای بسیار دقیق و خوبی را در مورد انتخابات تعیین کرده که اعضای ستادها با تاسی از آنها می توانند نقش موثری در حضور حداکثری مردم در این مساله سرنوشت ساز داشته باشند.
رئیس ستاد میرسلیم در سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه کشور شرایط حساسی در منطقه دارد، حضور حداکثری مردم در انتخابات می تواند اقتدار و عظمت ایران اسلامی را در جهان و منطقه به نمایش بگذارد.
وی افزود: بنابراین تمام اعضای ستادهای انتخاباتی در مرحله نخست باید تلاش کنند تا میزان مشارکت مردم را در پای صندوق های رای بالا ببرند.
نستوه اظهار داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به طور میانگین همه ساله انتخابات برگزار شده و میزان مشارکت مردم نسبت به خیلی از کشورهای دنیا بالاتر بوده است.
وی افزود: بیکاری، فقر و مشکلات اقتصادی در کشور سبب می شود تا میزان مشارکت مردم در انتخابات کمرنگ تر شود.
وی تاکید کرد: هر چه شمار ستادهای فعال انتخاباتی بیشتر باشد به تبع آن میزان مشارکت نیز افزایش می یابد.

** عملکرد ستادهای انتخاباتی سیستان و بلوچستان به طور نسبی خوب بود
رئیس ستاد میرسلیم در سیستان و بلوچستان گفت: تمام اعضای ستادهای انتخاباتی در استان به طور نسبی فعالیت های بسیار خوبی برای بالا بردن مشارکت مردم در انتخابات داشته اند.
نستوه افزود: شور و هیجان انتخاباتی بسیار خوبی در سیستان و بلوچستان شکل گرفته است.
وی گفت: اگر ستادهای انتخاباتی از روش های نوین و به روز برای تبلیغات استفاده کنند به طور قطع میزان مشارکت مردم در انتخابات افزایش خواهد یافت.
وی اظهار داشت: ستادهای انتخاباتی با استدلال های منطقی می توانند میزان مشارکت مردم در انتخابات را افزایش دهند.

** دانش آموزان در سنین پایین باید با نقش احزاب آشنا شوند
سخنگوی ستاد روحانی در سیستان و بلوچستان نیز گفت: با توجه به اینکه احزاب نقش زیادی در ایجاد شور انتخابات و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های اخذ رای دارند باید به گونه ای برنامه ریزی کرد تا دانش آموزان از سنین پایین با نقش احزاب آشنا شوند.
حیدرزادگان افزود: در فرهنگ امروز متاسفانه مردم فردگرا هستند و این وظیفه احزاب است تا اقشار مختلف جامعه را به سمت جمع گرایی سوق دهند.
وی تاکید کرد: فرهنگ جمع گرایی در بلند مدت باید مورد هدف نظام آموزشی کشور باشد.
وی اظهار داشت: ستادهای انتخاباتی به دلیل اینکه حکم یک رسانه را دارند باید نظام فکری و ارزشی را به گونه ای تقویت کنند که ناهنجاری های ناشی از فرد گرایی از جامعه دور شود.
وی ادامه داد: ستادها با ایجاد حزب می توانند روحیه فرد گرایی را به جمع گرایی در جامعه تغییر دهند.
سخنگوی ستاد روحانی در سیستان و بلوچستان گفت: وقتی مردم احساس کنند که ستاد انتخاباتی در قالب یک حزب فعالیت می کند بهتر می توانند از برنامه های نامزد مورد نظر خودشان اطلاع یابند.
رئیس ستاد میرسلیم در سیستان و بلوچستان نیز دراین رابطه اظهار داشت: نقش احزاب در جامعه کلیدی است و اگر تمام فعالیت های سیاسی و انتخاباتی بر گرفته از دل احزاب باشد انتخاب نامزد مورد نظر آسان تر می شود.
نستوه افزود: هر فردی که فعالیت سیاسی می کند اگر وابسته به حزب ریشه داری باشد به تبع آن می تواند اهداف خودش را بهتر پیش ببرد.

** نقش فضای مجازی در تبلیغات انتخاباتی پر رنگ است
وی افزود: در دوره های گذشته انتخابات ریاست جمهوری، فضای مجازی نقشی در تبلیغات نداشته اما در این دوره نقش آفرینی این ابزار تبلیغاتی بسیار مشهود است.
وی تاکید کرد: باید در کنار فعالیت های ستادهای انتخاباتی از فضای مجازی نیز در عرصه تبلیغات به منظور ایجاد شور انتخاباتی بهترین استفاده را کرد.
** ستادهای انتخاباتی باید از ظرفیت اقوام برای ایجاد شور انتخاباتی بهره گیرند
سخنگوی ستاد روحانی در سیستان و بلوچستان گفت: ستادهای انتخاباتی باید از تمام ظرفیت های اقوام مختلف برای ایجاد شور انتخاباتی استفاده کنند.
حیدرزادگان افزود: حضور اقوام مختلف در ستادهای انتخاباتی محور وحدت است.
وی تاکید کرد: هر طایفه باید تبدیل به یک حزب شود و اتحاد باید مورد نظر اعضای ستادهای انتخاباتی باشد.
وی ادامه داد: در هر شهر استان سیستان و بلوچستان یک ستادی با عنوان ستاد اقوام وجود دارد که این قشر با حضور در این ستادها به بیان دیدگاه هایشان می پردازند.

** اولویت ستادها فراهم کردن شرایط حضور حداکثری مردم است
رئیس ستاد محمدباقر قالیباف در سیستان و بلوچستان که اکنون برای آقای رئیسی فعالیت می کند، گفت: تلاش تمام ستادها فراهم کردن شرایط برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های اخذ رای است.
اسحاق مقدم افزود: برنامه های نامزدهای مورد نظر باید برای مردم تشریح شود تا آنان بهتر بتوانند نامزد اصلح را انتخاب کنند.
وی اظهار داشت: تمام نامزدهای ریاست جمهوری افراد سرشناسی هستند و مردم با بررسی کارنامه آنان می توانند به نامزد مورد نظر خود رای دهند.
وی تاکید کرد: فراهم کردن شرایط حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای باید مورد توجه تمام اعضای ستادهای انتخاباتی در سراسر کشور باشد.
رئیس ستاد قالیباف در سیستان و بلوچستان گفت: با حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای دشمنان نظام جمهوری اسلامی مایوس خواهند شد.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان 29 اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 19 شهرستان و 187 هزار و 502کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
3213**3042 **6081 خبرنگاران: اکبر نوری و محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.