به گزارش ایرنا مولوی محمدعلی شهنوازی در خطبه های این هفته نماز جمعه مسجد جامع توحیدیه اهل سنت خاش اظهار داشت: حضور در صحنه های مهم ملی نشان دهنده وحدت ملت ایران است و داعش و دشمنان قسم خورده اسلام که هدفی جز نابودی دین رحمت و مهربانی «اسلام عزیز» را ندارند، از وحدت و همگرایی مردم ایران اسلامی هراس دارند.
وی تصریح کرد: حضور افراد توانمند و کارشناس در عرصه انتخابات شوراها گره گشای مشکلات و زمینه ساز پیشرفت و توسعه هر منطقه است.
امام جمعه مسجد جامع توحیدیه خاش با تاکید بر حفظ محیط زیست اظهار داشت: طبیعت و مواهب آن به همه اقشار جامعه تعلق دارد و باید حفظ شود تا همگان از برکات خداوند بر روی زمین به خوبی بهره ببرند.
وی ادامه داد: برای حفظ حقوق انسانها، حیوانات، گیاهان، کوه و جنگل و بیابان و دشت و صحرا باید فرهنگ زیبای نه گفتن به ریختن زباله در جامعه متجلی و نهادینه شود.
** تقویت ارتباط میان اقوام ایرانی کشور را مقتدر می کند
امام جمعه مسجد جامع الخلیل اهل سنت خاش نیز گفت: تقویت و کمک به استحکام ارتباط میان اقوام ایرانی و نزدیکی دولت مردان با مردم سبب نمایش استحکام نظام و اقتدار کشور به جهانیان می شود.
مولوی محمد عثمان قلندرزهی در خطبه های این هفته نماز جمعه مسجد جامع الخلیل اهل سنت خاش با اشاره به سفرهای نوروزی و معرفی استان به عنوان مقصد گردشگری ایرانیان بیان کرد: سفر مردم سایر استانها به سیستان و بلوچستان و همکاری و همراهی و پذیرایی مردم استان از هموطنان ایرانی نشانگر وجود دوستی عمیق میان ملت ایران است.
وی افزود: موجب افتخار است در نظام جمهوری اسلامی زمینه برای آزادی در تبلیغ دین و فعالیت در حوزه های اعتقادی و عقیدتی فراهم است.
وی گفت: هر چه تعامل و ارتباط میان مردم، علماء و مسئولان مستحکم تر باشد برادران و خواهران ما در جامعه اسلامی ایران اعم از شیعه و اهل سنت بهتر می توانند در مقابل دشمنان قسم خورده به موفقیت برسند.
مولوی قلندرزهی ادامه داد: دشمنان اسلام و ایران به سرکردگی آمریکا و غرب در تلاش برای نابودی اسلام و ضعف مسلمانان هستند به همین سبب وحدت و انسجام امت اسلامی سبب حفظ دین خدا و محفوط ماندن منابع و نعمت های خدادادی در کشورهای اسلامی می شود.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310**6081 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی **انتشار دهنده: حیدر سرایانی

7310**6081خبرنگار: محمد امین میربلوچزهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.