به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز دوشنبه در بیست و چهارمین همایش ائمه جمعه اهل سنت جنوب شرق کشور که در سرسرای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار شد اظهار داشت: امروز اروپا و بخش اعظمی از مردمان آمریکا در مقابل مواضع ترامپ ایستاده اند.
وی تصریح کرد: روی کار آمدن ترامپ واقعیت های آسیب زای درون آمریکا را روشن ساخت.
وی با بیان اینکه در برجام اجماع عمومی در کشور وجود داشت، گفت: دستاوردهای حاصل از اجماع حکومت را نباید به بازی های سیاسی بسپاریم چونکه این اجماع عزت، اقتدار قلم، منطق و بودن بر اصالت هویت ایرانی را به نمایش گذاشت.
وی افزود: امروز توانسته ایم قدرت دیپلماسی و مستشاری نظامی را در کنار هم قرار دهیم و این 2 بال با یکدیگر قدرت ساز هستند.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اقتصاد مقاومتی موجب اجماع شده و امروز ادبیات قالب در کشور اقتصاد مقاومتی است.
هاشمی با بیان اینکه نباید انتظار داشت که اقتصاد یک ساله محصول دهد اظهار داشت: اقتصاد کشور در گذشته فرو ریخته بود و رویکردی که توسعه و پیشرفت را رقم بزند وجود نداشت.
وی تصریح کرد: امروز رویکرد بر این اساس است که همه همسو با یکدیگر حرکت کنیم تا دستاوردهای ارزشمندی در حوزه اقتصادی برای کشور به دست آوریم.
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان استان واقعی اقتصاد مقاومتی در کشور است خاطر نشان کرد: امروز سخن از روشن شدن مشعل گاز در مرکز این استان به میان است.
وی ادامه داد: متاسفانه برخی از افراد این دستاورد بزرگ را که زمینه ساز رفاه و راحتی مردم است را نمی بینند.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: 262 کیلومتر خط انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان با اعتباری بالغ بر هفت هزار و 500 میلیارد ریال از شهریور سال 92 آغاز شده بود که در اسفند امسال مشعل گاز در این شهرستان با حضور رئیس جمهوری روشن شد.
هاشمی با بیان اینکه 70 درصد این پروژه امسال انجام شده است اظهار داشت: این پروژه در هر ماه کمتر از 250 تا 400 میلیارد ریال شارژ نمی شد.
وی ادامه داد: روزانه بین 50 تا 70 تریلر لوله برای اتمام خط انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان وارد سیستان و بلوچستان می شد.
وی اضافه کرد: 1300 کیلومتر در سطح شهر زاهدان باید گازکشی شود که هم اکنون 130 کیلومتر آن آماده است.
وی با اشاره به طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار گفت: طرح توسعه این بندر در فروردین سال 96 با حضور رئیس جمهوری افتتاح می شود.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: 2 بهمن ماه امسال توانستیم تجهیزات توسعه ای بندر شهید بهشتی را از کشور آلمان وارد این بندر بکنیم.
هاشمی اظهار داشت: 21 هزار هکتار از طرح آبیاری تحت فشار بر اساس آبیاری نوین در سیستان و بلوچستان به زودی افتتاح می شود.
وی ادامه داد: در طول انقلاب اسلامی تنها 18 هزار هکتار آبیاری نوین در سیستان و بلوچستان انجام شده بود.
وی اضافه کرد: 146 هزار هکتار سیستم آبیاری نوین در سیستان و بلوچستان هدف گذاری شده که تا سال آینده 56 هزار هکتار آن راه اندازی می شود.
وی با اشاره به وجود امنیت در سیستان و بلوچستان افزود: وجود امنیت در این استان اشتیاق سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در این استان دوچندان کرده است.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: 10 هزار میلیارد ریال فقط در مرکز این استان توسط بخش خصوصی در حال سرمایه گذاری است.
هاشمی اظهار داشت: بعد از سال ها تصویب منطقه ویژه اقتصادی رامشار چراغ سرمایه گذاری را در این منطقه روشن کردیم.
وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان به سمت صنایع بزرگ روی آورده که می تواند بازارهای منطقه ای را در اختیار خود بگیرد.
وی با اشاره به نامگذاری سال 96 به عنوان سیستان و بلوچستان مقصد گردشگری ناشناخته ایرانیان افزود: با این نامگذاری به دنبال این هستیم تا ظرفیت های گردشگری این استان را به همگان بشناسانیم.
وی با اشاره به اینکه آلمان میزبان 196 کشور جهان است خاطر نشان کرد: در برلین این کشور نمایشگاهی برگزار شده که سرنوشت گردشگری جهان در آنجا تعیین می شود.
وی اضافه کرد: تصاویری از این نمایشگاه برای من ارسال می شود که گروه های مختلف خارجی، ایرلاین ها و تورگردی ها تابلویی را در دست گرفتند که مقصد گردشگری سال 96 سیستان و بلوچستان است.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: قبل از برجام این استان از نقاط قرمز برای سفر در جهان مطرح بود.
هاشمی اظهار داشت: هیچ صنعتی به اندازه گردشگری اشتغالزا و ارز آور نیست و تنوع اشتغال در این حوزه بسیار زیاد است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه صدور شناسنامه برای ایرانیان فاقد این سند هویتی در استان بیان کرد: در سه سال گذشته 22 هزار سند سجلی برای فاقدین شناسنامه در سیستان و بلوچستان تنظیم شده است.
وی با اشاره به انتخابات پیش رو افزود: حضور اقشار مختلف جامعه در انتخابات به طور حتم از دولت و نظام پشتیبانی می کند و مطلوب رهبر انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد: به برکت نظام جمهوری اسلامی تغییر در قوه مقننه در اختیار ملت قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا در این همایش پنج خانواده ائمه جمعه که در سال 95 متوفی شدند مورد تجلیل قرار گرفتند.
همایش ائمه جمعه اهل سنت جنوب شرق کشور با حضور آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان، علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان ، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان و امامان جمعه اهل سنت استان های کرمان و سیستان و بلوچستان در سرسرای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت در زاهدان برگزار شد.
3213** 6081 خبرنگار: اکبر نوری ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.