به گزارش ایرنا محمداکبر چاکرزهی روز یکشنبه در نشست با مدیران کل توسعه و ترویج وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: توجه ویژه به کارآفرینان و نیروهای خلاق و مبتکر و آسیب شناسی طرح های اشتغالزایی راکد و تعطیل شده در این منطقه ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
وی افزود: در مباحث صادراتی و وارداتی مرزنشینان خاش نیازمند حمایت هستند.
وی ادامه داد: به تعبیر زیبای استاندار سیستان و بلوچستان منطقه خاش به جز دریا چیزی دیگر کم ندارد لذا توجه به ظرفیت های کشاورزی، صنعتی، معدنی، گردشگری و مرزی و نیروی انسانی و خدماتی این شهرستان باید در اولویت باشد.
فرماندار خاش گفت: با توجه به مشکلات فراوان مالیاتی و وجود گیرهای قانونی در مسیر فعالیت های اقتصادی و نیز ناآشنایی تعاونگران با ساز و کارهای اقتصادی و نفع نرسیدن به اعضای تعاونی ها، بسیاری از واحدهای تولیدی و تعاونی در خاش تعطیل شده اند.
وی ادامه داد: از 345 واحد تعاونی ثبت شده در خاش فقط 80 شرکت تعاونی فعال هستند.
چاکرزهی گفت: با تداوم روند خشکسالی ها و نیز نبود حمایت های کافی دولتی و مشکلات مالیاتی و غیره کارخانه پاک شیر تفتان خاش با داشتن ظرفیت تولید 40 تن محصولات لبنی و شیر در معرض تعطیلی است و هم اینک حدود یک و نیم تن تولید محصول دارد و با زحمت های فراوان مدیریت می شود.
پیمان باباخانلو مدیرکل توسعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست گفت: حمایت از تعاونی ها سبب تحقق اقتصاد مقاومتی می شود لذا مشارکت دادن مردم و تجمیع سرمایه گذاری های مردمی با هدف رونق دادن به تولیدات داخلی مورد توجه دولت است.
حمدالله رستمی مدیرکل ترویج وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: راه حل توسعه یافتگی جوامع، مشارکت دادن مردم در امور مختلف و سازماندهی توانمندی ها در راستای برنامه ها و اهداف اقتصادی و توسعه ای مطالعه شده متناسب با شرایط اجتماعی و اقلیمی هر منطقه کشور است.
مدیران کل توسعه و ترویج وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس اداره کار و شماری از مسئولان خاش در بازدید از کارخانه پاک شیر تفتان، تعاونی مسکن و شرکت تعاونی ریحانه گستر مهمترین مشکلات این واحدهای تولیدی و خدماتی و اجتماعی را مورد بررسی قرار دادند.
خاش با داشتن ظرفیت های مهم گردشگری، صنعتی و کشاورزی و مرزی در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده و قله آتشفشانی و نیمه فعال تفتان «بام شرق ایران» در محدوده این شهرستان قرار دارد.
7310**3042 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی ** انتشار دهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.