دکتر مصطفی احمدی مقدم روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این موفقیت شالوده‌ای از تلاش‌های بموقع بهورزان و ماماهای زحمتکش عرصه سلامت و مراقبت‌های منظم مادران و انتقال سریع برخی از موارد بدحال از مناطق دوردست به شهرستان میرجاوه بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان میرجاوه ۲۸ مامای شاغل (مراکز جامع سلامت، پایگاه‌ها و بیمارستان) مشغول ارائه خدمات سلامت به شهروندان هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میرجاوه بیان کرد: اکثر زایمان‌های این شهرستان در بخش زایمان بیمارستان دارالشفا انجام گرفته است.

به گزارش ایرنا میرجاوه از توابع استان سیستان و بلوچستان در ۷۵ کیلومتری شرق زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کوه آتشفشان نیمه فعال تفتان و هم مرز با پاکستان قرار دارد. 

استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه قسمت تقسیم شده که شهرستان‌های شمالی استان شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان‌های مرکزی زاهدان، خاش، سراوان، سیب سوران، تفتان و میرجاوه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای جنوبی شامل ایرانشهر، سرباز، راسک، دلگان، بمپور، فنوج، قصرقند، نیکشهر، دشتیاری، کنارک و چابهار زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.