ابراهیم جاوشیری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به پهلوگیری کشتی‌های حامل کالاهای اساسی کشور در بندر چابهار به تمامی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور فراخوان داده شده در صورتی که سهمیه دارند سریعا ماشین آلات خود را به این بندر اعزام تا بار را تحویل گرفته و حمل کنند.

وی افزود: اداره های کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در هر استانی سهمیه ای دارند که براساس این سهمیه اقدام به اعزام کامیون برای حمل کالا می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان ادامه داد: این در حالیست که اداره کل بازرگانی و شرکتهای واردکننده کالاها از طریق دریا به چابهار بطور مستقیم با شرکت های خصوصی براساس فراخوان ارائه شده برای حمل کالاها قرارداد امضا می کنند.

وی گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا و تعطیلی در سطح کشور این اداره براساس پروتکل بهداشتی و رعایت دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا فعال بوده و حتی در هر منطقه‌ای که آلوده و قرمز اعلام شده سفیران سلامت کالای اساسی مردم را به دست آنان رسانده اند.

جاوشیری افزود: هر شهر یک سیلو دارد که به صورت آنلاین اطلاعات کامل آن در اداره کل صنعت، معدن و تجارت همان استان وجود دارد و هر استانی که سهمیه کالای اساسی آن کم شده باشد همان روز تعداد ناوگان باری را افزایش می دهد که با آنها نیز هماهنگ هستیم.

وی ادامه داد: کالاهای سهمیه سیستان و بلوچستان نیز از طریق ناوگان داخلی خود استان جابجا می شود که تاکنون با وجود شیوع کرونا کار جابجایی کالا انجام می شد بطوریکه در همین ایام توانستیم رکورددار باشیم و نزدیک به ۴۰۰ دستگاه کامیون بارگیری کردیم.

وی گفت: با توجه به  اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان به تازگی از مرکز شمال استان جدا شده تاکنون هر کامیونی که ۲ سرویس یا بیشتر بار جابجا می کرد بسته های تشویقی یا حمایتی شامل ۲ حلقه لاستیک با قیمت مناسب، از طریق اداره کل مستقر در زاهدان  به آنها ارائه می شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان افزود: این اداره کل در این مدت نزدیک به هزارو ۵۰۰ بسته سلامت به رانندگانی که بارگیری انجام دادند اهدا کرده است.

وی اظهار داشت: همچنین به دلیل شیوع ویروس کرونا و اهمیت سلامت رانندگان یک پزشک در پایانه حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان مستقر کرده ایم.

به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی راههای ارتباطی دارای ۲ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در زاهدان و ایرانشهر است که اداره کل مستقر در زاهدان شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، نیمروز، هامون، زاهدان، خاش، میرجاوه، سراوان، سیب سوران و مهرستان را زیرپوشش دارد و اداره کل راهداری ایرانشهر (جنوب استان) محورهای ارتباطی ایرانشهر، دلگان، بمپور، فنوج، سرباز، راسک، دشتیاری، قصرقند، نیکشهر، کنارک و چابهار را زیرپوشش دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.