مهرداد جهاندیده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بر اساس مصوبه شورای عالی کار که حداقل دستمزد روزانه را ۶۱۱ هزار و ۸۰۹ ریال در سال ۹۹ تعیین کرده مبلغ جریمه برای هر روز اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی سه میلیون و ۵۹۰ هزار و ۴۵ ریال خواهد بود.
وی افزود: میزان جریمه سال ۹۹ کارفرمایانی که اقدام به استفاده از اتباع خارجی فاقد مجوز کار می‌کنند به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه است و این میزان جریمه در صورت تکرار تخلف ۲ برابر خواهد شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: بر اساس ماده ۱۸۱ قانون کار، کارفرمایان در صورت بکارگیری اتباع بیگانه فاقد پروانه کار و یا افرادی که اعتبار پروانه کار آنها منقضی شده باشد با توجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم برابر قانون از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز حبس و پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر جریمه می‌شوند. 
وی همچنین از تشدید برخوردها با اشتغال غیرمجاز اتباع بیگانه در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: لازم است تا مدیران واحدهای کارگاهی، کارخانه‌ها، اصناف و ادارات از بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز به عنوان نیروی کار خودداری کرده و در صورت نیاز به تخصص کارگر خارجی، برای اخذ مجوز از مجاری قانونی نسبت به دریافت پروانه کار اقدام کنند.

                                                                                                              

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.