به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید محمدهاشمی شهری اظهار داشت: هم‌اینک سه هزار و ۳۰۰ تخت بستری در سیستان و بلوچستان وجود دارد و بیش‌از ۷۵۰ تخت بستری غیر بیمارستانی هم برای دوره نقاهت بیماران آماده شده است.

وی ادامه داد: در مرحله نخست بیش‌از ۵۰۰ تخت بیمارستانی در سیستان و بلوچستان برای بستری موج اول بیماران کرونا مثبت در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در صورت افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا تخت‌های بستری موجود در همه بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان باید پاسخگوی نیاز بیماران اختصاص یابد و همکاران ما تمام راه‌ها و وضعیت قابل پیش‌بینی را مدنظر دارند.

وی افزود: برای کاهش فشار شکننده به کادر بهداشت و درمان و پیشگیری از وقوع مرگ و میرهای اجتناب ناپذیر در مبتلایان بهترین و مناسب‌ترین کار پیشگیری از وقوع موارد جدید بیماری است.

هاشمی بیان‌کرد: بر خلاف برخی استان‌های کشور که در آنها موج اول ابتلاء به کرونا کاهش یافته اما در سیستان و بلوچستان همچنان در مسیر افزایش حرکت می‌کند.

وی گفت: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون هزار و ۵۲۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان بستری شده‌اند که این افراد شامل طیف وسیعی از بیماری‌ها هستند و موارد مشکوک و افرادی که بر اساس معیارهای غیر آزمایشگاهی مانند وضعیت بالینی و تصویربرداری و رادیولوژی نیز تحت درمان کرونا قرار می‌گیرند در بین آنها قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: ۸۰ درصد افرادی که با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان بستری بودند تاکنون با حال عمومی خوب ترخیص شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1403418
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.