رسول راشکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۳۹ خانوار سیل زده سیستان و بلوچستان در این مدت در چادرهای امدادی این نهاد اسکان اضطراری داده شدند.

وی افزود: همچنین تعداد ۳۷ دستگاه چادر امدادی ، ۶۴ تخته موکت، ۱۸۳  تخته پتو و ۱۱۷  کیلوگرم نایلون در بین آسیب دیدگان توزیع شد. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۳۵۹ کیلو گرم برنج،  ۱۴۰ کیلوگرم حبوبات، ۱۱۰ قوطی کنسرو و همچنین ۹ بسته غذایی و مقادیری قند و شکر، چای و روغن ، والور، ست ظروف و آب معدنی از دیگر اقلام توزیعی بین آسیب دیدگان در این مدت بوده است.
راشکی افزود: ۲۰  روستا و هفت شهرستان‌ هیرمند، ایرانشهر، نیکشهر، فنوج، خاش، زهک و سراوان در این مدت درگیر سیلاب و آبگرفتگی بودند که با تلاش ۱۶۶ نیروی نجاتگر هلال احمر در قالب ۲۸  تیم عملیاتی و بکارگیری ۲۶ دستگاه خودرو امدادی و  عملیاتی خدمات‌رسانی شدند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به مساعد شدن وضعیت جوی در این مناطق کار امداد رسانی به پایان رسیده است اما با توجه به ورود آب از افغانستان به حوزه شمالی استان و احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی در برخی از این مناطق جمعیت هلال احمر استان همچنان با تمام توان به همراه نجاتگران پر تلاش در آماده باش کامل بسر برده و آماده ارائه خدمات به آسیب دیدگان و حادثه دیدگان احتمالی در هر زمان و مکان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.