دکتر مهران امینی فرد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ۲۳۲ نفر براثر بیماری حاد تنفسی بستری شدند که از این تعداد ۱۸۰ نفر پس از بهبودی کامل ترخیص و هم‌اینک ۵۲ نفر دیگر تحت نظر هستند.

وی افزود: طبق آخرین نتایج آزمایشگاهی یک نفر دیگر به جمع مبتلایان به کرونا اضافه شده و شمار مبتلایان به این ویروس در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به ۱۶ مورد افزایش یافته است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: تاکنون یک نفر در جنوب سیستان و بلوچستان براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌ است.
وی بیان کرد: بهترین راه پیشگیری از کرونا در شرایط فعلی، رعایت بهداشت فردی و جدی گرفتن هشدارهای بهداشتی، درخانه ماندن و عدم حضور در تجمعات و اماکن پرازدحام است.

امینی فرد شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون، توجه به نکات بهداشتی در سوختگیری خودروها و خرید مایحتاج عمومی، دور شدن از ترس و هراس بی مورد و در عین حال سرسری نگرفتن توصیه‌ها بهداشتی برای کنترل کروناست.

وی از شهروندان خواست تا به هیچ وجه از دستفروشان و دوره‌گردان مواد غذایی خرید نکنند و از خرید اجناس فله‌ای و فاقد پوشش که غیرقابل گندزدایی هستند خودداری کنند.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان به ۱۵۷ نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.