محسن حیدری روز پنجشنبه در دیدار با فرماندار دلگان اظهار داشت: دلگان یکی از گرمترین اقلیم‌های سیستان و بلوچستان و کشور است که باد و گرد و غبار را نیز به همراه دارد.

وی با بیان اینکه ایستگاه هواشناسی دلگان از نوع خودکار است و هنوز احداث اداره هواشناسی سینوپتیک آن تکمیل نشده بیان کرد: آمار ثبت شده‌ای از وضعیت پدیده‌های خاکدار این شهر در دسترس نیست اما با توجه به قرارگیری این شهرستان در منتهی الیه کویر لوت و همجواری تالاب خشک جازموریان، این منطقه همواره تحت تاثیر ریزش گرد و غبارهای ناشی از این مناطق است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همواره در طول سال وزش بادهای شمالی و جنوب غربی این منطقه را در بر می‌گیرد.

وی به آخرین وضعیت احداث اداره سینوپتیک شهرستان دلگان اشاره کرد و گفت: با بهره‌برداری از این مجموعه شمار ادارات هواشناسی استان به ۱۳ مورد می‌رسد.

فرماندار دلگان نیز در این نشست با اشاره به نقش هواشناسی در مدیریت بحران، عنوان کرد: در جریان سیل اخیر با هشدارهای به موقع و دقیق هواشناسی بحران به خوبی مدیریت و از وارد شدن خسارت جانی به هم استانی‌های عزیز جلوگیری شد.

مجتبی شجاعی با بیان اینکه حجم بارش‌ها آنقدر زیاد بود که خسارت مالی اجتناب ناپذیر بود، گفت: می‌توان با برنامه‌ریزی‌های مناسب و اجرای مدیریت ریسک در آینده، خسارت‌های مالی پدیده‌های مخرب جوی را نیز به حداقل رساند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.