قاسم میری علی آباد روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم‌اینک نگرانی و اضطراب بیش‌از اندازه‌ای ناشی از کرونا در سطح جامعه وجود دارد.

وی از همه مردم سیستان و بلوچستان خواست توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و فقط برای کارهای ضروری از منزل خارج شوند تا چرخه انتقال ویروس کرونا در استان کند شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: هم‌اینک تمامی مبادی ورودی و خروجی رسمی سیستان و بلوچستان تحت کنترل و نظارت تیم‌های بهداشت و درمان قرار دارد.

وی افزود: تمامی موارد مشکوک به بیماری‌های تنفسی به بیمارستان‌ها منتقل و خدمات درمانی برای آنان در کوتاه‌ترین زمان در حال انجام است.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر اساس آخرین اطلاعات اپیدمیولوژیک، بیش‌از ۸۰ و یا حتی ۹۰ درصد مبتلایان به کووید-۱۹ نیازی به بستری در بیمارستان نداشته و به صورت سرپایی و در منزل امکان سپری کردن دوره نقاهت را دارند.

دکتر محمد هاشمی شهری با بیان اینکه اقلام دارویی به صورت رایگان در اختیار این گروه از بیماران قرار گرفته است گفت: از بیماران درخواست می‌شود در طول مدت درمان حتما در منزل بمانند و حداکثر یک نفر از اعضای خانواده با لحاظ شرایط بهداشتی مراقبت از این عزیزان را بر عهده داشته باشد.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی‌های لازم از قبیل حضور پزشک متخصص عفونی و تامین فضا و امکانات اختصاصی برای ارائه خدمات به بیماران مشکوک و یا بیماران مثبت در تمام بیمارستان‌های عمومی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فراهم شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این مراکز شامل بیمارستان‌های خاتم الانبیاء(ص)، نبی اکرم(ص)، علی‌بن ابیطالب(ع) و تامین اجتماعی در زاهدان، امام خمینی(ره) در خاش، دارالشفاء در میرجاوه و رازی در سراوان است.

استان سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی و پراکندگی در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستانهای شمالی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان‌های مرکزی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای جنوبی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.