دکتر سید مهدی طباطبایی روز چهارشنبه در نشست با مدیران رسانه‌ها و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان اظهار داشت: بیماری کرونا از حیوان به انسان و از انسان به انسان قابلیت سرایت است و بیش از ۸۰ هزار نفر در دنیا به این ویروس مبتلا شدند.

وی گفت: کرونا ویروس تنها در ۲ تا سه درصد موارد منجر به مرگ می‌شود اما سرعت گسترش ابتلا به آن بسیار نگران کننده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: این بحران آسیب‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دارد و در منطقه ما اولین کشورها امارات و مصر و سپس لبنان، عراق، افغانستان، کویت و بحرین درگیر شدند.

وی با بیان اینکه مردم حق دارند واقعیت‌ها را بدانند و در این شرایط مهمترین مداخله درگیر کردن جامعه است، ادامه داد: تمامی بیمارستان‌ها ۱۰ درصد ظرفیت خود را به موضوع مقابله و درمان کرونا اختصاص داده و تمامی مراکز جامع خدمات سلامت آمادگی کامل برای مقابله با این ویروس را دارند.

طباطبایی بیان کرد: براساس آخرین مقالات پروتکل‌های درمانی برای مقابله با این ویروس وجود دارد و جای نگرانی نیست اما التهاب جامعه باید مدیریت شود و مردم آگاه باشند تا بتوانیم مخاطرات را کم کنیم.

وی گفت: وزارت بهداشت به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه ورود کند و توانمندسازی مردم در مقابله با این ویروس کمک کننده است و باید از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاد کنیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: این دانشگاه اقدامات گسترده در زمینه مقابله با ویروس کرونا انجام داده و هر روز در ۲ نوبت هفت صبح و هشت شب اطلاع رسانی به مردم از طریق رادیو و صدا و سیما صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: باید تمامی شهرها و نقاط مختلف را آلوده فرض کنیم اما نترسیم زیرا در ۸۰ درصد مواقع موارد ابتلا بدون علائم است.

طباطبایی ادامه داد: سیستان و بلوچستان حجم بالایی از تبادل جمعیتی را با کشور پاکستان دارد که دارای زیرساخت‌های درستی نیست و تاکنون گزارشی از موارد ابتلا به کرونا ارائه نکرده است در حالیکه یقین داریم ویروس کرونا در این کشور نیز وجود دارد.

وی گفت: اقدامات کرونا مانند آنفولانزا است و شستن مرتب دست‌ها و آداب سرفه و عطسه بسیار مهم است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: ایستگاه‌های سلامت در فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه آهن و کلینیک رسالت راه‌اندازی شده و تجمعات مذهبی و غیرمذهبی خطرناک است.

وی همچنین به کمبود لوازم بهداشتی اشاره کرد و گفت: خطوط تولید بیشتری راه‌اندازی شده اما اولویت با استان‌های درگیر کرونا است.

طباطبایی از مردم خواست که از سفرهای نوروزی غیرضروری به طور جدی خودداری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.