علی زینی وند روز سه‌شنبه در همایش اقتصاد مقاومتی که در محل دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: آنچه می‌تواند اقتصاد سیستان و بلوچستان را نجات دهد شرکتهای دانش بنیان و در کنار آن توسعه مشاغل خانگی و توانمندسازی خود مردم است.

وی افزود: انجام کارهای روزمره دستگاه‌های اجرایی در واقع اقتصاد مقاومتی نیست، بلکه زمانی اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود که ساختار اقتصادی، اجرایی، اداری، بانکی و مالی موجود اصلاح شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اینکه دغدغه اقتصاد مقاومتی در کشور برجسته شده و رهبر معظم انقلاب در مدت بیش از یک دهه همه ساله شعار اقتصادی برای سال انتخاب می‌کنند، نشان‌دهنده توجه ایشان و لزوم بسیج همه امکانات کشور به سمت مهمترین هدف و اساسی‌ترین نقیصه کشور یعنی ساختار اقتصادی موجود است.

وی گفت: امروز ضعف اساسی اقتصادی و همچنین ضعف در توسعه متوازن برای ایرانیان و در زندگی روزمره همه مردم کاملا قابل لمس است.

زینی‌وند با اشاره به اینکه ضعف امروز ما تهدید نظامی دشمنان نیست بلکه تهدیدات اقتصادی موجود است، بیان کرد: اقتصاد مقاومتی ۲ کلیدواژه‌ اصلی اقتصاد برون‌گرا و اقتصاد درون‌زا دارد که نه تنها کشیدن حصار دور اقتصاد کشور نیست، بلکه یکی از اصول آن برونگرایی است لذا هر چقدر علم، کارآفرینی و تولیداتمان را به کشورهای همسایه صادر کنیم در تحقق این هدف مهم موفق بوده ایم.

وی افزود: وضعیت موجود نشان می‌دهد در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موفق نبوده ایم و دلیل عمده آن نظام مالی غیرشفاف و فسادزا و ساختار اداری پیچیده و بروکراتیک موجود است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اینکه کارآفرین ما برای اخذ مجوز یک کارگاه کوچک خانگی در تار و پود پوسیده بروکراسی اداری گرفتار و سپس ناامید می‌شود نشان می‌دهد که هنوز اراده و دانش کافی برای اجرای کامل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور وجود ندارد.

وی ادامه داد: راه ورود به اقتصاد مقاومتی و اجرای سیاست‌های آن شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و در سیستان و بلوچستان نیز دانش و سرمایه وجود دارد که اگر دانش با سرمایه وصل شود، حتما موفق خواهیم بود.

زینی‌وند اظهار داشت: برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیازمند تغییر ساختار اداری، توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها و همچنین مدیران تسهیلگر مقررات زدا هستیم.

 وی گفت: توجه و رونق رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاهش کرسی‌های رشته های دانشگاهی بدون بازار کار نیز از جمله نشانه های تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.