حمید شهرکی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به سیل فروردین سال گذشته در حوزه سیستان که اختلال در تردد در برخی محورهای مواصلاتی را به همراه داشت به منظور پیشگیری از وقوع موارد مشابه، نیروهای این اداره نسبت به انتقال و نصب تعداد ۱۰ عدد لوله در محورها محدوده رودخانه فصلی نیاتک اقدام کرد.

وی ادامه داد: این لوله‌ها با بهره‌گیری از توان ۱۶ دستگاه ماشین آلات و ۲۵ نفر از راهداران هیرمند در محل‌های از پیش تعیین شده بر روی رودخانه نیاتک جاگذاری و نصب شده است.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  هیرمند تاکید کرد: انجام این عملیات راهداری نقش مهمی در هدایت و خروج سیلاب احتمالی به سمت دریاچه هامون و جلوگیری از بروز مشکلات در تردد مردم منطقه به همراه خواهد داشت.

وی شناسایی نقاط مستعد سیل، تنقیه و لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها، ترمیم دایک‌های مرزی آسیب دیده ناشی از سیلاب سال گذشته به طول ۹۰ کیلومتر، استحکام بخشی نقاط حساس در مسیر رودخانه‌های محلی و اصلاح مسیرها در منطقه را از مهمترین اقدامات این اداره در ۲ ماه اخیر برای مقابله با سیل احتمالی در شمال سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.