منصور عدل روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کارشناسان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی ویژه و کسب پروانه صلاحیت مدیر کنترل کیفی از اداره کل استاندارد اقدام به نظارت محوصلات کشاورزی استان می‌کنند.

وی ادامه داد: پس از کنترل و آزمایشات لازم و تایید سلامت محصول در نهایت کد شناسایی و علامت استاندارد ملی ایران به محصول اعطا می‌شود.

رییس گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۶۰کشاورز با سطح زیر کشت بیش‌از ۱۲۰هکتار در سامانه پنجره واحد جهاد کشاورزی در سطح استان ثبت نام و با مدیران کنترل کیفی عقد قرار داد کرده‌اند که با اجرای این طرح علاوه‌بر تولید کیفی محصول و افزایش قدرت انتخاب مصرف کنندگان، فروش و سودآوری بالاتری را برای کشاورز بدنبال خواهد داشت.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره‌گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد. 
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار هر سال توان تولید دو بار محصول را دارند. 
هم‌اینک در بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در ۸۰ هزار هکتار از باغ‌های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.