علی ملاشاهی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی شرایط دمایی کنونی سیستان و بلوچستان تا سه‌شنبه ادامه دارد اما از سه‌شنبه شب و روز چهارنشبه با تقویت و نفوذ جریانات شمالی به استان به تدریج دمای هوا با کاهش محسوس همراه می‌شود.
وی افزود: علاوه‌بر کاهش دما، وزش باد شدید و گرد و خاک در سیستان و بلوچستان که از دیروز شروع شده سه‌شنبه شب و روز چهارشنبه تشدید شده و ضمن خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی، احتمال بروز اختلال در ترددهای جاده‌ای نیز وجود دارد.
رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان از ورود سامانه بارشی به استان خبر داد و گفت: سامانه بارشی از روز دوشنبه فعال می‌شود و نواحی نیمه شمالی برخی نقاط مرکزی و نواحی جنوب غرب استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
وی ادامه داد:بارش‌های این سامانه در برخی نقاط منجر به آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و پرآب شدن رودخانه‌های فصلی شده بنابراین توصیه می‌شود در زمان فعالیت سامانه بارشی از تردد در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری شود. 
ملاشاهی وزش تندبادهای لحظه‌ای و وقوع صاعقه را از پیامدهای دیگر سامانه بارشی پیش رو خواند و گفت: توصیه می‌شود با توجه به احتمال برخورد صاعقه از رفتن به ارتفاعات و قرارگیری در فضای باز خودداری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.