ادهم کرد زابلی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیست و هشتمین دوره رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام فجر برای نخستین بار از ۱۴ تا ۲۰ بهمن به میزبانی شهرستان زیبا و ساحلی چابهار برگزار شد.

وی افزود: در این دوره از رقابت‌های ورزشی ۱۰۰ شطرنج باز زن و مرد از کشورهای اسپانیا، اتریش، افغانستان، آمریکا، ارمنستان و آذربایجان به همراه اساتید بزرگ داخلی کشور حضور داشتند.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان ادامه داد: این دوره از رقابت‌ها در ۹ دوره برگزار شد که احسان قائم مقامی با هشت برد به مقام قهرمانی و مسعود مصدق پور و پوریا درینی به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را از آن خود کردند.

وی گفت: این میزبانی فرصتی مناسب برای معرفی چهره واقعی و مثبت سیستان و بلوچستان به سراسر دنیا بود.

کرد با اشاره به سایر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شمال تا جنوب سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: از مهمترین هدف گذاری‌های اداره‌کل ورزش و جوانان استان شناخت و استفاده بهینه از این ظرفیت گردشگری همراه با برگزاری رویدادهای مهم ورزشی جهت معرفی چهره واقعی و مثبت این نقطه از ایران اسلامی بوده است.

به گزارش ایرنا هم‌اینک افزون‌بر ۴۶ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب حدود ۵۰ هیات استانی و ۵۰۰ هیات شهرستانی در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.

 چابهار جزو بی‌نظیرترین و بکرترین مناطق گردشگری ایران و جهان است که گردشگران با سفر به این بندر زیبا و کم نظیر می‌توانند از بیش‌از ۷۰۰ اثر طبیعی، تفریحی و تاریخی دیدن کرده و لذت ببرند.
چابهار نزدیکترین بندر به آبراه‌های بین‌المللی جزو ۱۰ نقطه مهم استراتژیک جهان برای گردشگران هر ساله میزبان صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی و هیات های متعدد تجاری، اقتصادی و سیاسی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.