استاندار سیستان و بلوچستان در شهرستان سراوان از بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی ایرانمهر این شهر بازدید کرد.

این بیمارستان با ۱۷۱ هزار مترمربع زیربنا توسط وزارت راه و شهرسازی در حال احداث و از ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

هم اینک پیگیری‌های لازم در زمینه اخذ انشعابات برق، آب، تلفن و همچنین تامین راه دسترسی از سوی سازمان سازنده و استانداری سیستان و بلوچستان در حال انجام است و تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

موهبتی در ادامه سفر به شهرهای جنوب شرقی سیستان و بلوچستان یک باب مدرسه خیری ۶ کلاسه که با ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار ساخته شده است را افتتاح کرد.

به گفته جواد سالارزهی مدیرکل روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان؛ در دهه مبارک فجر امسال ۱۷ پروژه مدرسه سازی با ۳۸ کلاس درس در شهرستان سراوان مورد بهره برداری دانش‌آموزان قرار گرفته است که از این تعداد ۱۰ مدرسه با ۲۸ کلاس درس حاصل مشارکت خیران مدرسه ساز است.

افتتاح 41 واحد مسکونی محرومان سراوان

افتتاح ۴۱ واحد مسکونی محرومان در شهرستان سراوان از دیگر برنامه های استاندار سیستان و بلوچستان به مناسبت دهه فجر بود.

مدیر کل روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: سهم شهرستان سراوان از مسکن محرومان ۱۲۰ واحد بوده که عملیات ساخت این واحدها در سه فاز به اجرا درآمده است.

سالارزهی افزود: ۳۷ واحد از این طرح در قالب فاز نخست قبلا افتتاح شده و هم اینک در مرحله دوم ۴۱ واحد دیگر با حضور استاندار سیستان و بلوچستان تحویل افراد واجد شرایط شد و بقیه واحدها نیز تا پایان اسفند امسال به مددجویان تحویل داده خواهد شد.

وی بیان کرد: این واحدها با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان برای مددجویان کمیته امداد شهرستان سراوان ساخته شده است (برای هر واحد ۱۵ میلیون تومان هزینه شده است).

بهره برداری از پروژه‌های آبرسانی سراوان
استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه سفر به شهرستان سراوان پروژه‌های آب‌رسانی به هفت روستای این شهرستان را راه اندازی کرد. 

پروژه‌های آب‌رسانی به هفت روستای شهرستان سراوان با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۶۰۵ میلیون ریال اجرا شده است.

مدیر کل روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با بهره‌برداری از این طرح ظرفیت تامین آب آشامیدنی روستای هوشک با اتصال یک حلقه چاه جدید و تکمیل خط انتقال به طول هفت کیلومتر افزایش یافته بطوریکه ظرفیت تامین آب شبکه به ۴۰ لیتر در ثانیه رسیده و چهار هزار خانوار با جمعیت ۱۲ هزار نفر را زیرپوشش قرار داده است.

همچنین طرح اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی به سه روستای هوشک، اسفندک و ناهوک در مجموع با یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی به مناسبت دهه فجر و با حضور استاندار سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید.

احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه این سفر ۲ روزه با تعدادی از خانواده‌های شهدای مبارزه با موادمخدر در شهرستان سراوان نیز دیدار کرد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.