محسن جوادی که به همراه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به زاهدان سفر کرده بود در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: واقعه سیل جنوب سیستان و بلوچستان همه را متاثر کرده و هرکس به فراخور کار و زمینه کاری به کمک آمد و کسانیکه در زمینه فرهنگ و مباحث فرهنگی فعالیت داشتند نیز ورود کرده و از اهدای کالاهای فرهنگی و نوشت افزار گرفته تا حوزه کتاب و رویدادهایی که می‌تواند آسیب دیدگان از سیل را تسکین دهد و جزو نیازهای اصلی است، به کمک آنان شتافتند.

وی گفت: با توجه به اینکه در این قبیل حوادث کودکان بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرند هنرمندان و فعالان حوزه فرهنگ و هنر تهیه و اهدای اسباب بازی، نوشت افزار و سایر نیازهای فرهنگی آنان را در اولویت قرار دادند و در این زمینه اقدامات بیشتری صورت خواهد گرفت که از جمله آن تجهیز کتابخانه‌ها و کمک به کتابفروشی‌های آسیب دیده در این حادثه است.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از محبت، مهربانی، مهمان نوازی و علاقه مردم خوب سیستان و بلوچستان به شعر و ادبیات فارسی در همه روستاها، بخش‌ها و شهرهای این استان شنیده و در بعضی از شهرها دیده بودم اما در این ۲ روز شنیده‌ها به عینیت تبدیل شد و بطور ملموس و عینی علاقه مردم این استان به شعر و ادبیات فارسی، فرهنگ و کشور را دیدم که این امر وظیفه ما و تمامی هنرمندان را نسبت به آینده سنگین‌تر می‌کند.

وی بیان کرد: باید توازن ایجاد و سرمایه‌گذاری‌های خوبی در حوزه‌های مختلف انجام شود زیرا اگر کار فرهنگی در کنار فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی مورد توجه قرارنگیرد ارتقای بینش فرهنگی و تعامل و خلاقیت مردم و علاقه به کار که  نتیجه مطلوب از این تحولات اجتماعی و اقتصادی است حاصل نمی‌شود  و بستر همه مسایل و اقدامات و فعالیتها فرهنگ است به همین سبب سعی می‌کنیم فعالیت‌های شایسته و خوبی را آغاز کنیم که در واقع محور آن خود مردم این استان باشند و تنها به برگزاری یک رویداد ختم نشود بلکه بستری برای زمینه رشد جوانان این منطقه فراهم شود.

دکتر جوادی ادامه داد: سیستان و بلوچستان جوانانی قانع با ویژگی‌های خوب اخلاقی دارد که این امر می‌تواند رشد دهنده این استان باشد و امیدواریم در آینده شاهد شکل‌گیری پویایی فرهنگی در سیستان و بلوچستان باشیم که به نوبه خود علاقه به فعالیت‌ها و توسعه درست اقتصادی را در پی خواهد داشت.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کیفیت چهادهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در سیستان و بلوچستان بسیار خوب توصیف کرد و گفت: آثار خیلی خوبی برای داوری به جشنواره رسیده بود و تلاش داوران، دبیر علمی و بخش‌های مختلف براین بود که این جشنواره استانداردهای لازم را در تراز کشوری داشته باشد و خوشبختانه این اتفاق افتاد.

وی افزود: رویکرد معاونت فرهنگی توسعه فرهنگ در استان سیستان و بلوچستان و شهر زاهدان است تا این رخدادهایی که می‌تواند خاستگاه شکل‌گیری یک جریان ادبی در این استان بشود توسعه یابد و حتما در آینده برنامه‌هایی با همین شکل و اندازه در این استان برگزار خواهد شد. 

مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، استاندار، مدیران و مسوولان و شاعران برجسته کشوری و استانی در سالن سینما هلال زاهدان شنبه شب برگزار شد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.