رسول راشکی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هزار و ۴۸۰ تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در حال انجام عملیات امدادرسانی به ۳۷ هزار و ۵۹۵ خانوار آسیب دیده هستند.

وی ادامه داد: هزار و ۲۱۰ روستا در ۱۵ شهرستان سیستان و بلوچستان که دچار سیلاب و آبگرفتگی شده بودند امدادرسانی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد:  تاکنون ۶ هزار و ۲۰۷ نفر روز نجاتگر کار امدادرسانی به آسیب دیدگان را انجام داده‌اند.

وی توزیع سه هزار و ۸۲۹ دستگاه چادر، هشت هزار و ۱۵۲ تخته موکت، ۱۶ هزار و ۲۲۹ تخته پتو و ۱۱ هزار و ۱۶۲ کیلوگرم نایلون از جمله اقلام توزیع شده برای اسکان اضطراری سیلزدگان بوده است.
 
راشکی اظهار داشت: ۲۰ هزار و ۶۵۵ بسته موادغذایی ۷۲ساعته، ۱۱ هزار و ۱۶۲ بسته غذایی یک‌ماهه،۲۲ هزار و ۳۹۷  قوطی کنسرو و ۱۵هزار و ۴۳۸ کیلوگرم برنج تاکنون میان سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان توزیع شده است.

وی گفت: همچنین اقلام ضروری دیگر از قبیل آب معدنی، نان، حبوبات، روغن، چای، فانوس، والور و ست ظروف و مواد بهداشتی بین سیلزدگان جنوب این استان توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کار امدادرسانی هوایی به سیلزدگان توسط دو فروند بالگرد جمعیت هلال احمر با ۲۰۰ سورتی پرواز تا کنون انجام شده است.

وی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان همچنان با تمام توان به همراه نجاتگران پر تلاش برای ارائه خدمات به آسیب دیدگان تا رسیدن به وضعیت مطلوب در کنار آنان خواهد بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان شمار سیلزدگان امدادرسانی شده از سوی امدادگران و نجاتگران این نهاد از ۲۰ دی تا روز سه‌شنبه ۸ بهمن را ۱۶۲ هزار و ۴۱۸ نفر ذکر کرده بود.

بارندگی سیل آسا در روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی ماه گذشته سبب طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیلاب در مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان و بروز خسارات گسترده به زیر ساخت های مختلف از جمله راههای روستایی، شبکه های آب و برق، مدارس، خانه های بهداشت و واحدهای مسکونی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.