رحیم بخش پاک اندیش روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان قصرقند ۶۲ هزار نفر جمعیت و ۱۵۱ روستا و آبادی دارد که بدلیل همجواری برخی از روستاها در مسیر رودخانه کاجو فاقد راه ارتباطی دسترسی برای خدمات رسانی بوده و برق و آنتن دهی تلفن همراه نیز ندارند.

وی بیان کرد: هیچ اطلاعی از ۴۰ روستای حوزه رودخانه کاجو نداریم و برق و تلفن آنها نیز قطع و در شرایط سختی زندگی می‌کنند.

فرماندار قصرقند افزود: متاسفانه پیگیری‌ها برای اعزام بالگرد نتیجه بخش نبوده و بعد از گذشت پنج روز بالگرد برای رسیدگی و امدادرسانی به این شهرستان اعزام نشده است.

وی ارسال کمک‌های دولتی و مردمی به قصرقند را خواستار شد و افزود: هم‌اینک فقط یک مورد کمک توسط یک انجمن غیردولتی به مبلغ ۱۴میلیون تومان با خرید اقلام ضروری انجام شده و تاکنون از اقدامات دولتی خبری نیست.

پاک اندیش ادامه داد: ۱۰۰ درصد بندسارهای کشاورزی قصرقند تخریب شده و براساس برآوردهای اولیه بیش‌از ۲۸ میلیارد تومان به برخی از اراضی کشاورزی این شهرستان خسارت وارد شده است.

وی بیان کرد: متاسفانه قطعی تلفن بعد از قطعی برق به یک معضل بزرگ تبدیل شده که از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درخواست داریم برای تامین و خرید باتری برای دکل‌های تلفن همراه اقدام کنند تا با قطعی برق شاهد قطع تلفن در تمام مناطق روستایی نباشیم.

فرماندار قصرقند گفت: پل روستای حمیری بیش‌از ۴۰ سال است که قرار بود ساخته شود ولی تا کنونی اقدامی در این رابطه انجام نشده و با کمترین بارندگی بیش‌از ۱۰ هزار نفر در پشت سیلاب گرفتار می‌شوند و امدادرسانی فقط با بالگرد امکانپذیر است.

وی ادامه داد: ستاد بحران به هر میزان هم که در آماده باش باشد ولی امکانات و تجهیزات روز برای خدمات رسانی و ماشین آلات برای بازگشایی راه‌ها در اختیار نداشته باشد نمی‌تواند خدمات لازم را انجام و رضایتمندی سیلزدگان را تامین کند.

پاک اندیش بیان کرد: از خیران، هلال احمر و سایر نهادهای خدمات رسان و حمایتی درخواست ارسال موادغذایی بویژه آب معدنی، پتو و سایر اقلام ضروری را داریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.