ایوب کرد روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آمار دریافتی از ۸۰ دستگاه تردد شمارآنلاین نصب شده در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان در این مدت حاکی از افزایش تردد به میزان ۱۴درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد که بیشترین تردد وسائط نقلیه در محورهای ایرانشهر- بمپور، خاش – زاهدان و هیرمند- زابل گزارش شده است.

وی افزود: دستگاه‌های تردد شمار در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان اطلاعات مربوط به سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و رعایت نشدن فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری را ثبت می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سرعت متوسط تردد در محورهای استان در این مدت ۸۱ کیلومتر در ساعت بوده که نسبت مدت مشابه سال گذشته سه کیلومتر در ساعت کاهش یافته است، افزود: بیشترین سرعت در این مدت ۱۱۸ کیلومتر در ساعت بوده که در محور نیکشهر- قصرقند به ثبت رسیده است.

وی تاکید کرد: با بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند ضمن جلوگیری از وقوع تخلف، از بروز تصادفات و حوادث رانندگی پیشگیری می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: تلفن گویای ۱۴۱، درگاه اینترنتی ۱۴۱.ir  و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ سامانه‌های ارتباطی برای اطلاع شهروندان از آخرین وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی، شرایط آب و هوایی، انسداد و رخدادهای جاده‌ای و غیره  است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.