معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی روز چهارشنبه در این مراسم اظهار داشت: برای اینکه ما بتوانیم ارزش‌ها و مفاهیم عاشورایی را در جامعه پیاده کنیم گام نخست آن شناسایی و کسب معرفت نسبت به ارزش‌های عاشوراست.

حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری گفت: بزرگترین درس عاشورا و کربلا که خود امام حسین(ع) هم به شکلی بیان فرمودند آزادمردی، دفاع از مظلومان، مقابله با ظالم و ظلم‌ستیزی است که امروز دنیای ما خیلی به این اصول نیازمند است.

وی افزود: قیام عاشورا یکی از حرکت‌های مهمی محسوب می‌شود که برای بشریت الگو قرار گرفته است. 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سخنرانی‌هایی که از سوی علمای اهل سنت در خصوص شخصیت امام حسین(ع) ارائه می‌شود نشانگر عشق و علاقه آنان به اهل بیت (ع) است. 

نماینده اهل سنت مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری نیز اظهار داشت: نرفتن زیر بار ظلم و ستم مستکبران مهمترین هدف امام حسین (ع) از قیام عاشورا بود. 

مولوی نذیر احمد سلامی افزود: امروز همه‌ی ما جامعه تسنن بر این نکته اذعان داریم که امام حسین (ع) وقتی متوجه شد حکومت دست نااهلان افتاده و دین جدش در خطر است قیام کرد و در این راه خود حضرت(ع)، خانواده‌اش و یارانش به شهادت رسیدند.

امام جمعه ایرانشهر نیز با اشاره به اهداف قیام امام حسین (ع) گفت: اگر قرآن،کتاب هدایت است امام حسین(ع) چراغ هدایت است. 

حجت‌الاسلام سید شجاع الدین ابطحی افزود: مهمترین درسی که می‌شود از واقعه کربلا آموخت، درس صبر و مقاومت، زیر بار ظلم و زور نرفتن است. 

استاد سعید قاسم از علمای اهل سنت فلسطین نیز گفت: موضع اهل سنت به قیام امام حسین (ع) موضع پیامبر(ص) نسبت به اسلام است. 

وی افزود: امام حسین (ع) ایثار، شهادت و مردانگی را به همه آموخت و تا تاریخ است نام ایشان ماندگار خواهد بود. 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: ۵٠ مقاله از کشورهای مختلف به دبیرخانه این همایش ارائه که ۱۴ مقاله برگزیده شده است.

سلطانعلی میر اظهار داشت: برخی از این مقاله‌ها از کشورهای افغانستان، تونس و تاجیکستان بوده است. 

وی افزود: حرکت کربلا و واقعه عاشورا متعلق به شیعه و سنی نیست بلکه متعلق به بشریت است که تلاش خواهیم کرد این همایش را در کشورهای همسایه نیز برگزار کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.