صاحب‌گل صالحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه فصل پائیز رو به پایان بوده و زمستان سرد نیز در پیش است، تمام دستگاه‌ها و ارگان‌ها از مدتها قبل با امکانات و تجهیزات لازم برای حضور فعال در صحنه و ارائه خدمات به هم‌وطنان بسیج شده‌اند.
وی اظهار داشت: نیروهای امداد و نجات جاده ای و کوهستان هلال احمر، فوریت های پزشکی، راهداران، پرسنل سخت کوش آتش‌نشانی، بهداشت، پلیس، بخشداران، شهرداران، دهیاران، شوراها و غیره با امکانات و تجهیزات لازم برای مقابله با شرایط دشوار و سخت آماده هستند.
فرماندار خاش بیان کرد: طرح خدمات امدادی زمستانه از اول دی ماه در خاش شروع می شود و تا بیستم اسفند ادامه دارد که از اواخر اسفند تا ۲۰ فروردین طرح خدمات دهی به مسافران نوروزی کلید می خورد.
صالحی ادامه داد: از تمام مدیران و مسئولان دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران خواسته شده که نیازمندی های خود را از استان پیگیری و با امکانات و تجهیزات کافی در صحنه حاضر باشند.
وی اظهار داشت: به منظور تامین، ذخیره سازی و توزیع سوخت زمستانه، امکانات امدادی در واحد امداد و نجات هلال احمر، تجهیز راهدارخانه ها و انبارهای امدادی و لزوم ذخیره سازی شن و نمک و مواد غذائی و غیره در شرایط برفی، فعال کردن گشت‌های مشترک بهداشتی و نیز در دسترس بودن مدیران و کارکنان کشیک و حضور فعال اکیپ های امدادی در صحنه باید اقدامات لازم صورت پذیرد.
فرماندار خاش گفت: نظارت بر فعالیت اصناف و خبازی ها و اماکن بین راهی خدماتی و ضرورت تامین کالاهای اساسی مورد توجه است.
صادق ریگی رییس اداره حمل و نقل و راهداری خاش نیز بیان کرد: نیروهای این اداره در مسیرهای عبوری خاش - زاهدان،  خاش- ایرانشهر، خاش- سراوان و خاش به سنگان و میرجاوه و مسیرهای روستائی در صدد رفع نواقص بوده و در پایگاه و مرکز راهدارخانه خاش و نوک آباد و کارواندر غیره برای خدمت رسانی به مردم آمادگی دارند.
عبدالمجید تمندانی شهردار خاش هم گفت: کار ایجاد کانال و بهسازی و آسفالت معابر با هدف مقابله با شرایط دشوار و بحرانی برف و باران در دستور کار این نهاد بوده و تاکنون نیز بخش بزرگی از کار انجام شده، اما همچنان در حال رفع نواقص هستیم.
رییس جمعیت هلال احمر خاش نیز گفت: در راستای اجرای طرح زمستانه این جمعیت سه پایگاه ثابت و یک پایگاه موقت شامل پایگاه های امداد و نجات جاده ای پلیس راه خاش، نوک آباد، کوهستان تفتان و موقت هلال احمر با افزون بر ۹۰ نجاتگر مرد و ۳۳ نجاتگر زن با سه دستگاه آمبولانس، یک خودروی ست نجات و ۲ خودروی دیگر فعالیت می کنند.
جلال هاشمزهی افزود: هر روز ۱۵ نیروی امدادی و نجاتگر جمعیت هلال احمر خاش با کسب آمادگی از قبل به شهروندان و مسافران خدمات ارائه می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.