وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی عملیات اجرایی ساخت شهر جدید تیس در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: فاز نخست آماده سازی زیرساخت ها و توسعه این شهر با بیش از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

محمد اسلامی افزود: ۲۷ سال از تصویب شهرجدید تیس می گذرد و دلیل تاخیر آن دیدگاه مسوولان و مدیران وقت این بوده که این شهر ضرورتی برای ایجاد ندارد.

وی بیان کرد: برنامه ریزی لازم برای ساخت شهر جدید و مدرن تیس انجام شده و این شهر قرار است به یک نقطه گردشگری، تفریحی و توسعه یافته تبدیل شود.

وی گفت: چابهار و کنارک در جنوب سیستان وبلوچستان به دلیل همجواری با سواحل و دریای عمان آب و هوای مساعدی دارند و برای گردشگری و کشاورزی مناسب هستند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: از همه سرمایه گذاران و بخش خصوصی دعوت می کنم با حضور در این منطقه و سرمایه گذاری زمینه بهتر توسعه را در این محدوده فراهم کنند.

اسلامی افزود: خدمات عمومی، هتل، بیمارستان، تاسیسات و سایر زیرساخت ها برای سکونت مردم و اقامت گردشگران و سرمایه گذاران ایجاد می‌شود.

وی بر تکمیل جاده ۲ بانده چابهار-کنارک و جاسک- بندرعباس، تامین زیرساخت های مناطق حاشیه شهرهای چابهار و کنارک، ساخت جاده های روستایی و بازگشایی راهها تاکید کرد.

به گزارش ایرنا محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به منظور کلنگ‌زنی فرودگاه بین المللی چابهار، بازدید از زیرساخت‌های حمل و نقل و طرح‌های در دست اجرا در سیستان و بلوچستان امروز/ پنجشنبه/ وارد فرودگاه کنارک شد.

ساخت فرودگاه بین المللی چابهار با حضور وزیر راه وشهرسازی از مهمترین برنامه‌های این سفر است که پس از گذشت سالها انتظار عملیات اجرایی این فرودگاه آغاز می‌شود.

فرودگاه چابهار در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۸۱۵ هکتار با سرمایه‌گذاری ۵۵۰ میلیارد تومانی از محل منابع منطقه آزاد چابهار اجرا می‌شود.

فاز نخست ساخت فرودگاه چابهار در ۱۳ هزار مترمربع زمین و با ظرفیت ورود و خروج بیش‌از ۸۰۰ هزار مسافر آغاز خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود فاز نخست فرودگاه بین‌المللی چابهار در ۲۴ ماه آینده تکمیل شود.

 بازدید از پروژه راه آهن چابهار- سرخس، جاده ترانزیتی چابهار- زاهدان، کنلگ‌زنی شهر جدید تیس، بازدید از حاشیه و سکونتگاه‌های غیررسمی از برنامه مهم سفر وزیر راه و شهرسازی به چابهار است.

شرکت در نشست شورای هماهنگی حمل و نقل سیستان و بلوچستان در چابهار، کلنگ‌زنی بزرگراه درب شرقی سه راهی رمین، آغاز ساخت باند دوم محور ترانزیتی چابهار- کنارک، بازدید از ظرفیتهای منطقه آزاد و بندر شهید بهشتی از دیگر برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی به این شهرستان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.