حجت‌الاسلام هاشم رعنایی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت هفته وقف اظهار داشت: وقف مصداق صدقه جاریه است که از مهمترین کارکردهای آن در جامعه می‌توان به فقرزدایی از جامعه، تولید و ساختن آینده اشاره کرد.

وی بیان کرد: فرهنگ حسنه وقف باید در جامعه‌نهادینه شود تا بتوان از برکات آن بیشتر بهره برد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زاهدان گفت: امیدواریم با ترویج وقف از برکات این فرهنگ حسنه در همه زمینه‌ها بهره‌مند شویم.

وی بیان کرد: ۱۵ وقف جدید در ۶ماهه نخست امسال در اداره اوقاف و امور خیریه زاهدان ثبت شده است.

حجت الاسلام رعنایی اظهار داشت: نشست تخصصی با دانشجویان با هدف تبین گام دوم انقلاب و برپایی محفل انس با قرآن کریم ویژه شهادت امام رضا(ع) در یکی از مساجد شهر زاهدان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: همزمان با ایام رحلت پیامبر اسلام(ص) ویژه برنامه‌هایی از سوی اداره اوقاف و امور خیریه زاهدان در برخی از مساجد این شهر تدارک دیده شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زاهدان گفت: زنگ وقف در یکی از مدارس این شهر با هدف تبیین و ضرورت وقف نواخته خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین در بین دانش‌آموزان مدارس زاهدان رقابت نقاشی با موضوع وقف برگزار می‌شود که از نفرات برتر با اهدای جوایزی تقدیر خواهد شد.

حجت الاسلام رعنایی تصریح کرد: دیدار با فرمانداران، سخنرانی در نماز جمعه اهل سنت و تشیع زاهدان، برگزاری همایش وقف ویژه اهل‌سنت، برگزاری دوره‌های آموزشی در مساجد، دیدار با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه هیات امنا و خادمان مساجد، دیدار با خانواده شهدای واقف و غیره از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته وقف در این شهرستان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.